Managed hosting door True

Nieuw kennisplatform stimuleert e-commerce in Europa

Cross-Border Commerce Europe is reactie op populariteit webwinkels in VS en China

Een nieuw netwerk- en kennisplatform, Cross-Border Commerce Europe, gaat online-retailers helpen hun business op de Europese markt uit breiden. Iedere e-commerce-speler die actief is in minstens drie EU-landen kan als lid of partner aansluiten.

CBCommerce.eu is een initiatief van Carine Moitier, co-oprichtster van BeCommerce (2005), de Belgische tegenhanger van Thuiswinkel.org. Daarbij wordt zij geruggesteund door leden als Wijnvoordeel (NL), Vente-Exclusive (B), Carrefour (FR), Ikea (ZW), Marks & Spencer (UK), Massimo Dutti (SP), Pupa (IT), Galeria Kaufhof (D) en Nespresso (ZW). Hun deelname als launching member creëert draagvlak voor de oprichting het platform. 

Volgens Moitier is het nieuwe platform ontstaan uit een eenvoudige vaststelling: er zijn verschillende Europese e-commerce-associaties in de nabijheid van de Europese Commissie en het Europees Parlement, maar hun bereik is beperkt tot lobbyactiviteiten. ‘De markt wil een nieuwe aanpak voor bedrijven die online verkopen aan consumenten of bedrijven, ongeacht ze pure player of omnichannel zijn. Van begin af aan is CBCommerce.eu bottom-up gepositioneerd, luisterend naar distributeurs en internationale merken. Het platform is ook gericht aan Europese kleine of middelgrote organisaties (mkb’ers/kmo’ers) die de groei van hun e-commerce-kennis land per land in Europa willen accelereren.’

Complex

Een van de belangrijkste doelstellingen van het platform is om verschillende spelers met elkaar in contact te brengen, hun zichtbaarheid te verhogen, het uitwisselen van best practices, maar vooral zakelijke partnerschappen in Europa uit te bouwen. Voorts wil CBCommerce.eu van duidelijkheid verschaffen in de dossiers die door de Europese Commissie en het Europees Parlement worden behandeld met betrekking tot e-regulering (GDPR), e-logistiek (geharmoniseerd Europees label) en e-betaling (PSD2).

De eerste betalingsspecialisten, waaronder Worldline, MyBank, Oney en SellSecure, hebben zich als partners gemeld.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Jouw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met je persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.