Om te bepalen of deze oplossing zou werken is er gekozen om vooraf een zogeheten proof of concept te tonen. Toen dat lukte kon het project van start, dat onlangs is afgerond.
Voor de ontwikkelklus is Tibco BusinessWorks ingezet, waarmee een brug werd geslagen tussen de websites met een oude interface en de nieuwe interface van het reserveringssysteem NewSkies. Het was voor Transavia.com essentieel dat het nieuwe reserveringssysteem steeds benaderbaar bleef voor de eigen website en externe sites zoals ticketaanbieder Cheaptickets.nl.
Internetwinkel
Transavia.com is een dochter van Air France/KLM. Het vliegt op bestemmingen rondom de Middellandse Zee en de belangrijkste wintersportgebieden. In Parijs opereert het bedrijf onder de naam Transavia France. Bijna negentig procent van alle vliegtickets wordt via de website verkocht. De site trekt maandelijks 1,5 miljoen unieke bezoekers. Daarmee is de stuntprijsvlieger een van de grootste internetwinkels van Nederland.
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: