Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

De Kracht van Happiness

26 mei 2011 - 08:18OpinieCarrière

Nog steeds rijdt dagelijks een groot deel van de werknemers met tegenzin naar zijn of haar werk. En dat terwijl veel van deze werknemers toch minimaal 40 uur van hun week besteden aan dit werk. Dit is voor zowel de werknemer als werkgever een slechte zaak.

Van de dagelijkse routine waar men geen plezier in heeft, wordt ook de productiviteit lager. Hoe kan je mensen gelukkiger maken in hun werk? Tijd voor ontplooiing!

Ik heb ervaren dat je door middel van kleine veranderingen al een groot verschil kan maken. Ieder mens heeft veel talenten en het is zaak om juist die talenten ten volste te benutten. Toch zie ik nog dagelijks dat werknemers juist in zaken worden ontwikkeld en opgeleid waar ze niet goed in zijn en waar ze geen plezier aan beleven. En hier gaat het mis.

Door je als werkgever juist te focussen op de talenten haal je het beste in je medewerker naar boven. Het verhoogt het werkplezier en er komt meer energie los. Dus het is belangrijk om van de medewerker in kaart te krijgen: Wat zijn je sterkste talenten en wat kun je? Wat zijn je top kennisgebieden en wat weet je? Wat motiveert je en wat wil je? Hoe kan je nog meer impact hebben met jouw inzet?

Het wordt tijd om eens antwoord te krijgen op deze vragen. Want dit leidt uiteindelijk tot meer energie in het werk en in het dagelijks leven. Maar om deze energiebronnen aan te boren, is het belangrijk om de mensen zelf achter het stuur te laten kruipen. Met andere woorden: iedereen is zelf verantwoordelijk voor de eigen ontwikkeling, maar het duwtje in de rug vanuit HR is hierbij essentieel. Ook geldt, een energievoller leven begint bij jezelf. Dus stel elkaar bij de koffieautomaat morgenochtend eerst eens de vraag: 'Wat ga jij vandaag anders doen?

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Kort: Brunel viert 50ste verjaardag, Wortell wint gunning veiligheidsregio (en meer)

    ActueelSecurity & Awareness

    Vaarwel C++ en C: VS zetten in op memory safe-programmeertalen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelCarrière

    Kort: reorganisatie bij TomTom, investeringen in ai betaalt zich snel uit (en meer)

    Ontslagen
    ActueelCarrière

    ASML ontslaat it-manager om dubbelrol, IFS brengt ai-agent naar fabrieksvloer (en meer)

    Cloudsecurity
    ActueelSecurity & Awareness

    De zware uitdaging van cloudbeveiliging

    Eén reactie op “De Kracht van Happiness”

    1. Switch schreef:
      27 mei 2011 om 12:56

      Beste heer Maddocks,

      Toevallig lees ik op dit moment ‘Switch’ van de broertjes Heath, en wat u hier vertelt lijkt er wel heel erg op. Ook het boek gelezen?
      Daarnaast ben ik het wel eens met wat u en de Heaths vertellen, kleine veranderingen maken een groot verschil!

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs