Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Einstein aan de wieg van mobile communication

24 september 2014 - 07:36OpinieCloud & Infrastructuur

Soms is er een dag dat je opeens een wow experience hebt en dingen uit je onderbewustzijn samenkomen. Tijdens het afgelopen Sharepoint-congres had ik zo’n moment.

De sessie van Coca Cola ging over hun nieuwe Sharepoint-intranet en hun mobile strategy als belangrijke driver. Coca Cola is wereldberoemd vanwege hun……. branding. Zij gebruiken marktonderzoeken om hun marketing communicaties te sturen. Uit meerdere onderzoeken blijkt dat het gebruik van mobile devices er toe zal leiden dat binnenkort meer dan 50 procent van de internet content via mobile devices zal worden bekeken.

50 procent!

Een magische grens. Dat betekent dat alle content die jij wilt delen in een razend tempo aan de gebruiker getoond moet worden in de 150 momenten die een smart device-gebruiker dagelijks gemiddeld op zijn/haar device kijkt.

Tijd voor meer dan een titel en een kort bericht is er niet meer. Nu Computable uitsluitend digitaal gaat verschijnen, is het tijd dat de schrijvers hun taal verrijken door hem te verarmen… Minder worden, maar ‘rich text’. De tijd voor TL;DR is voorbij, mobile blogging is in.

Zei Einstein niet: If you can’t explain it simply, you don’t understand it well enough. Hij bedoelde kort en bondig schrijven en maak de essentie snel duidelijk, liefst in minder dan 140 tekens.

Het grappige is dat ik tot de vorige punt 178 woorden heb gebruikt. Computable is nog niet ingesteld op de mobile blogs en vraagt mij om tweehonderd woorden.

In deze aanvulling kan ik dus melden dat een boodschap in een mobile blog kort en krachtig kan zijn. Misschien een uitdaging voor de redactie om ruimte te maken voor mobile blogs die ondersteunend kunnen zijn aan hun strategische keuze.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Gebouw TU/e
    ActueelCloud & Infrastructuur

    TU/e vervangt vpn en voegt mfa toe na cyberaanval

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    kaasschaaf
    ActueelCarrière

    VodafoneZiggo schrapt 400 banen

    cybercrime
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Rijkswaterstaat moet vaart maken met beveiligen van bruggen en sluizen

    Bord van Mediamarkt
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mediamarkt licht ‘onbeperkte’ cloudopslag van eigen telecommerk toe

    18 reacties op “Einstein aan de wieg van mobile communication”

    « Oudere reacties
    1. Bertus Bolknak schreef:
      29 september 2014 om 05:37

      Misschien zei Einstein inderdaad: “If you can’t explain it simply, you don’t understand it well enough.”
      Maar waarschijnlijk dan wel in het Duits, niet in het Engels. Jammer om te zien dat de mooie taal van Schiller en Goethe zo in de verdrukking raakt door dat modieuze ge-engels van tegenwoordig.

      Login om te reageren
    2. Felix The Cat schreef:
      29 september 2014 om 05:43

      gaan naar communicatievormen als : have a tiered storage appliance, configured for your business needs, and a smile ?
      Of meer op personal productivity tool vlak : kokkie een schoppie, peppie een scheppie.
      bij mediamarkt, ik ben toch nie gek!

      Login om te reageren
    3. Johan Duinkerken schreef:
      29 september 2014 om 06:24

      Soms heb je weinig woorden nodig om veel te zeggen. Soms heb je veel woorden nodig om niets te zeggen.
      Schrijvers schrijven voor het publiek. Dus rekening houden met de manier waarop ze lezen houdt dan ook in dat je tegenwoordig een TLDR aan het begin of eind moet hebben.
      Een soort van management samenvatting, maar dan korter.

      Login om te reageren
    4. Henri Koppen schreef:
      29 september 2014 om 07:00

      If you can’t explain it simply…. zegt niets over de lengte van de boodschap!

      Login om te reageren
    5. Andre Salomons schreef:
      29 september 2014 om 20:11

      Ik mis in de reacties met uitzondering van het commentaar van Reza, de inhoudelijke discussie. Met de sterke toename van data is het zeer relevant om de keuze te faciliteren. Door slim gebruik te maken van toegangsmethoden en de scribenten een goede kopregel te laten schrijven maken we het voor ons publiek eenvoudig om keuzes te maken.

      Degenen met te lange teksten, te uitvoerige uitwijdingen zullen vanzelf niet meer gelezen worden.
      Of zullen jullie die lange artikelen blijven lezen en blijven schrijven? Zeg nu eens eerlijk….

      Login om te reageren
    6. Jan van Leeuwen schreef:
      29 september 2014 om 21:02

      Een tip Andre.
      Kijk eens naar de manier waarop Google teksten beoordeelt.
      Om hoger in de zoekmachines te komen is een behoorlijke portie tekst nodig die van goede kwaliteit is, waar met kopregels en vette tekst de belangrijkste begrippen benadrukt worden.
      Struktureren is beter als minimeren.

      Login om te reageren
    7. Felix The Cat schreef:
      30 september 2014 om 04:50

      De reacties van Andre zelf en Reza zijn het langst. Voor de overige reacties mist Andre de inhoudelijke discussie 🙂

      Login om te reageren
    8. Ad Gerrits schreef:
      30 september 2014 om 19:03

      Ik denk niet dat Einstein blij zou zijn met een stelling als: “Tijd voor meer dan een titel en een kort bericht is er niet meer.”
      Dat voor eenvoudige tekstberichten een beperkte set tekens meestal genoeg is staat daar los van. Friedhelm Hillebrand, uitvinder van SMS, had al in 1984 door dat 160 tekens daarvoor meestal genoeg was.

      Login om te reageren
    « Oudere reacties

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs