Het RVS-mannetje met het parapluutje is verdwenen. Golden Tulip verliest zijn gouden randje. Bouwbedrijf Heijmans stoot buitenlandse activiteiten af. Nuon en Vattenfall; Essent en RWE. Stroeve Bank weer op eigen benen. Nederlandse kranten eigendom van Belgische uitgever De Pers. Desinvestering NRC. Lehman Brothers failliet of zijn er stukjes doorgestart? Welk stuk van ABN Amro is nu RBS? Kroymans, GM, komt Opel in Chinese handen? Volkswagen wordt geen Porsche maar wordt Porsche nu Volkswagen of blijft Volkswagen Volkswagen en Porsche Porsche?
Het nieuws van gisteren is vandaag al verbleekt door nieuwe rampspoed. Wat zeg je? Mijn crm is oh zo strategisch. Weet je dat wel zeker? Waarom heeft jouw cfo dan alle investeringen stopgezet? Geen primair proces, nice to have? Een groot deel van jouw klanten- en prospectbestand staat zwaar onder druk. Niet alleen zie je nieuwe kansen niet of in ieder geval te laat; de informatie die wel aanwezig is, veroudert in deze tijden razendsnel en daarmee nemen de verborgen kosten in jouw marketingcommunicatie in hetzelfde tempo toe. De decision-maker die je wilt bereiken zit al lang niet meer daar waar je dacht.
Een crm-systeem zal zichzelf niet updaten. Dat moet jij doen. Kijk nog eens naar bovenstaande mutaties en vertel jouw cfo hoe up-to-date je bent!