Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Integratie van databronnen laat de marktkraam floreren

27 augustus 2009 - 09:04OpinieInnovatie & Transformatie
Jan Koster
Jan Koster

Terwijl we ons rijk rekenen met alle technologische gemakken waarmee wij ons omringen, zijn alle principes van de handel nooit veranderd. Kennis van klanten vormt de kracht waarmee de marktkoopman zijn kraam laat floreren. Gesterkt door een kooplust opwekkende sfeer begint hij ze te doorgronden, signaleert koopsignalen en reageert adequaat.

In het hedendaagse zakendoen zijn we helaas totaal vervreemd van de gezelligheid rond een ouderwetse marktkraam. Koopman en kandidaat koper kennen elkaar nauwelijks. In de abstracte, virtuele handel lijkt prijs het enige mechanisme voor het al dan niet activeren van een transactie.

Schijn bedriegt. Immers, kennis van klanten is nog steeds een basis voor effectief zakendoen. Ook al zie je de klanten niet en spreek je ze niet elke dag persoonlijk, dan kun je toch veel informatie over ze vergaren. De hulpmiddelen zijn volop voorhanden, vooral dankzij het internet met de vele publiekstoegankelijke websites, de blogs en social software.

Waar het op aankomt is het slim combineren van al die openbare databronnen met onze bedrijfseigen data, ondergebracht in uiteenlopende applicaties als orderinvoer, de boekhouding of de logistieke administratie. Met integratie van de bestaande gegevensbronnen doen we niet anders dan wat de marktkoopman zijn levenlang doet: kennis vergaren van klanten.

Customer relation management oplossingen zijn beschikbaar voor alle soorten van ondernemingen, ongeacht hun omvang en marktpositie. Bedrijven die investeerden in een geïntegreerde crm-oplossing spelen veel sneller in op de veranderende behoefte van hun klanten. Net als de marktkoopman weten ze exact wat de klant wil en herkennen ze onmiddellijk de koopsignalen.

Jan Koster, solution architect voor SAP CRM bij SAP Nederland

Eerder verschenen op Channelweb.nl.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Eén reactie op “Integratie van databronnen laat de marktkraam floreren”

    1. Jan van Leeuwen schreef:
      27 augustus 2009 om 10:22

      Voor de liefhebber,

      Twee van zulke tools zijn open source en kunnen kostenloos gebruikt worden.
      Pentahoo, en Talend.

      Veel success.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    De noodzaak van OT-cybersecurity en de...

    ‘Wat je niet weet, kan het meeste zeer doen’ De Europese Unie scherpt de cyberwetgeving stevig aan. Met de nieuwe...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Carrière

    Computable Awards: de hoogmis van de ict-sector

    Innovatie & Transformatie

    Hulde aan de winnaars van de Computable Awards 2025

    Overheid

    ‘Nederlandse Digitaliseringsstrategie gaat zeker één miljard per jaar kosten’

    Innovatie & Transformatie

    Europa, laat je niet opnieuw gijzelen door technologie

    Overname
    Innovatie & Transformatie

    Kort: ChatGPT maakt zich er te gemakkelijk vanaf, grote overname Vertiv (en meer)

    Data & AI

    Banken zetten in op ai-agenten, maar echte doorbraak blijft uit

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs