Managed hosting door True
Deze opinie is van een externe deskundige. De inhoud vertegenwoordigt dus niet noodzakelijk het redactionele gedachtegoed van de redactie.

In's en out's ERP voor 2010

Het jaar is bijna voorbij, we naderen in rap tempo de laatste maand van het jaar. En december gaat zoals elk jaar supersnel voorbij. We proppen net het laatste stuk speculaas in de mond en voordat we het weten staan we met een glas wijn in ons hand het overdadige kerstpakket in ontvangst te nemen. December is in de regel twee weken buffelen tot de welverdiende kerstvakantie. Althans voor mij. Ik weet dat een hoop van mijn collega’s in deze weken lange dagen maken, zodat onze klanten de software succesvol kunnen gebruiken.

En hoe kijken we terug op 2009? Likken we in de kerstvakantie onze wonden of tellen we onze zegeningen. Wat hebben we goed gedaan in 2009 en wat had anders gemoeten? En hoe gaan we het aanpakken in 2010? Wat heeft de economische en maatschappelijke onrust voor invloed gehad op de organisatie, de medewerkers, de processen en het bedrijfsmodel? Zien we 2010 als verlengstuk van 2009 of maken we een frisse start? In ieder geval een hoop zaken om op terug te kijken, terwijl we onder de kerstboom het luxe gouden papier van onze nieuwe badjas afscheuren.

Met het naderen van de jaarwisseling zijn er ook die eeuwige ‘In' en ‘Uit' lijstjes. Je kent ze wel van RTL4 of de krant. Populair gezegd: wat is hot in 2010 en wat is zooooooo 2009? Ook voor de wereld van erp-software zijn ze te maken. En dan niet alleen voor erp-software, maar ook voor de leverancier van deze software. De software en de leverancier vormen een gouden combinatie. De leverancier van erp-software is net zo belangrijk voor het succes van de software als de software zelf. Meer dan ooit is de rol, de houding, de visie en vooral de meerwaarde voor klant en maatschappij van de softwareleverancier dit jaar van groot belang gebleken. Zal dit in 2010 veranderen? Oordeel zelf en behaal jouw voordeel voor 2010 met de ‘What's hot and what's not in erp'-lijst:

 

In

Uit

Familiebedrijf

Beursgenoteerd

Autonome groei

Overnames

Vertrouwen

Controle

Sparen

Beleggen

Flexibele software

Maatwerk

Het nieuwe werken

Overwerken

Maatschappelijke meerwaarde

Aandeelhouderswaarde

Moderne erp

Traditionele erp

Klanten centraal stellen

Omzet genereren

Geïntegreerde software

Best-of-breed

67

65

Simpel

Complex

Work-life-balance

Work-life

Simultaan implementeren

Urenfabriek

Standaardisatie

Uitzonderingen

Huur

Koop

Online

Offline

Scherp op kosten

Alles is weer mogelijk in 2010!

Cockpits en signalen op eigen kpi's

Sturen op algemene kpi's

Procesautomatisering

Activiteitautomatisering

Echt transparant

Transparant als marketinginstrument

Jaarverslag begin januari gereed

Jaarrekening niet deponeren

2Gether

Alleen

Zelf doen

Dealernetwerk

Geld besparen met automatisering

Geld besparen op automatisering

Erp 2.0

Erp 0.1

Klantportal

Mailen

Workflow

E-mail

Ketenintegratie

Eilandautomatisering

MVO als visie

MVO als marketinginstrument

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/3171490). © Jaarbeurs IT Media.
?

 
Computable Expert
Martijn  Delahaye

Martijn Delahaye
Marketingmanager ERP, AFAS ERP Software. Expert van Computable voor de topics Digital Transformation, ERP en Maatschappij.
Hele profiel

Lees meer over:
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×