Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Strategische partner: de jeugd

05 september 1996 - 22:00OpinieCloud & Infrastructuur
hoofdredactie
hoofdredactie

Cebit Home, de consumenten-versie van de grote IT-beurs Cebit, heeft indruk gemaakt. De Duitse omroepen hadden vooraf veel aandacht besteed aan de beurs, en dat trekt publiek. De beursbezoekers bleken al die zaken te willen uitproberen waarover ze zoveel hadden gehoord: Bankieren via Internet, Isdn, digitale tv, online surfen, CD-Rom’s, elektronische post en nog veel meer.

In het algemeen waren de verwachtingen niet erg hoog gespannen. De markt voor thuis-elektronica ligt er – zeker in Duitsland – treurig bij. De handel heeft een nieuwe trekker nodig. Dat had de DVD-speler moeten worden. De CD-Rom en de videocassettes hebben daarin een technisch superieure opvolger. De DVD kan van de PC een echt multimedia-apparaat maken.
Maar zolang de technische specificaties door de problemen met Hollywood niet rond zijn, blijven de spelers uit de winkel. Ondanks deze tegenslag stroomde het publiek toe. ‘Deutsche Messe’-voorzitter Lange sprak dan ook van een droomstart.
Met 210.000 bezoekers werden de verwachtingen verre overtroffen. Opvallend is wel de jeugdige leeftijd van de bezoekers. Maar de exposanten vinden dat niet erg, omdat de beurs met name bedoeld is om te weten te komen wat de klanten eigenlijk wensen. En jongeren bepalen tegenwoordig de trends. Kinderen beslissen vaak welke PC er in huis komt. Ze willen met de PC ‘games’ spelen. Hun ouders die op de PC vaak toch niet meer doen dan tekstverwerking en een beetje ‘Internetten’, sluiten zich aan bij de wensen van hun kroost. Voor de jeugdige koper, die grillig en moeilijk te peilen is, vormt de beurs een prima medium. De fabrikant kan uit de eerste hand en zonder omwegen te weten komen wat de markt wil.
Alles kan immers: schitterend geluid, prachtige beelden, enorme hoeveelheden data. Dit allemaal met ongekend gebruiksgemak. Het is echter maar de vraag of het grote publiek hier wel allemaal behoefte aan heeft. De digitale compactcassette is een fiasco geworden, hoewel de techniek duidelijk beter is dan die van de gewone cassette. De handel is bang voor herhalingen van dit soort drama’s.
Om dit te voorkomen is rechtstreeks contact nodig met de belangrijkste ‘strategische partner van de toekomst’: de klant. Want of het nu om hardware of software gaat, multimedia of online diensten, niemand is zeker van de consument.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Servers onder de loep – Een nieuw tijdperk

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Computable.nl

    Virtualisatie heruitgevonden met VM’s en Containers

    15 redenen om bestaande virtuele machines te behouden en ruimte te creëren voor vernieuwing

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    Open Webconcept levert AI-oplossing vo...

    Hoe bescherm je persoonsgegevens in documenten die je als overheid wil delen of hergebruiken? Het project ‘Anonimiseren met LLM’ –...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    AWS storing
    Cloud & Infrastructuur

    Wereldwijde AWS-storing legt vele platforms plat

    ai cyclotron
    Innovatie & Transformatie

    Techsamenwerking in gevaar: Florida plaatst Nederlandse universiteiten op zwarte lijst

    Cloud & Infrastructuur

    Clingendael waarschuwt: Nexperia-ingreep kan uitmonden in geopolitieke chipcrisis

    Innovatie & Transformatie

    It als groeimotor? Alleen met een plan

    Innovatie & Transformatie

    Aanbestedingen botsen met autonomie

    e-mail lost silent drop smishing
    Security & Awareness

    Kort: Bank-smishing x10, Microsoft silent drops lopen spuigaten uit (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs