Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Beter goed gekopieerd dan slecht bedacht

20 mei 2010 - 22:523 minuten leestijdOpinieInnovatie & Transformatie
Steven Kop
Steven Kop

De eerste vorm van marketing of campagne voeren in de oude maatschappij was het noemen van wat je doet. Iemand die vlees verkoopt noem je slager en iemand die broden verkoopt noem je bakker. De eerste stap is het benoemen van wat je doet. Vroeger deed je al aan marketing door het plaatsen van een bord boven je deur waarop staat dat je een bakker bent. Hiernaast geef je mensen inzicht in wat je te bieden hebt door een groot raam inzicht te geven in je waren. Ten slotte zet je een bord midden op straat waar op staat wat je verkoopt en eventueel wat voor nieuws er te vinden is. Bijvoorbeeld een aanbieding. Dat kan ik ook!

Precies hetzelfde heb ik gedaan met Creatieve Koppen. Even lekker afkijken van hoe het vroeger ging en dan namaken. Het verhaal van de website is simpel. Ik heb helaas geen fysiek passanten, want daar woon ik te hoog voor. Om toch voldoende passanten te informeren over wat ik doe heb ik een uithangbord 2.0 gemaakt. Tegenwoordig noemen we dat een website. Op dit uithangbord heb ik beschreven dat ik geen bakker ben, maar een Creatieve Kop.

Helaas is het lastig voor mij om mensen fysiek inzicht te geven in mijn winkel. Gelukkig heb ik een aantal theaterspelers bereid gevonden om voor mij na te spelen hoe mijn dienst eruit ziet. Dus in plaats van dat mijn winkel vol staat met echte klanten heb ik er artiesten in gezet. Het resultaat is binnenkort te zien op de homepagina van de website, alsof je direct mijn winkel in kijkt. De animatie van Creatieve Koppen komt binnenkort op de website te staan.

Ten slotte heb ik naast alle pagina’s waarin ik kort beschrijf wat Creatieve Koppen inhoud ook een blog opgenomen. Deze blog beschrijft al het nieuws wat Creatieve Koppen mee maakt. Alsof ik midden op straat een uithangbord heb geplaats. I.p.v 2 halen 1 betalen zeg ik: 10 koppen halen en 1 betalen.

Het belangrijkste en oudste marketingmiddel is het via-via-netwerk. Of anders gezegd het mond tot mond reclame. Deze reclame is in de fysieke wereld al flink aan de gang. Hiernaast wordt al veel op sociale netwerken zoals LinkedIN en Twitter gesproken en verwezen naar Creatieve Koppen. Help vooral mee met dit krachtige middel dat ik juist nu hard nodig heb!

Beter goed gekopieerd dan slecht bedacht

Dit artikel is eerder verschenen op: www.creatievekoppen.nl

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Injectie van 111 miljoen in PhotonDelta definitief

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: Innovatiezone in Almere, grote Defensiedeal Pro Warehouse (en meer)

    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en managed services op de MSP Show & Service Desk Show in Utrecht

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs