Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Beter goed gekopieerd dan slecht bedacht

20 mei 2010 - 22:523 minuten leestijdOpinieInnovatie & Transformatie
Steven Kop
Steven Kop

De eerste vorm van marketing of campagne voeren in de oude maatschappij was het noemen van wat je doet. Iemand die vlees verkoopt noem je slager en iemand die broden verkoopt noem je bakker. De eerste stap is het benoemen van wat je doet. Vroeger deed je al aan marketing door het plaatsen van een bord boven je deur waarop staat dat je een bakker bent. Hiernaast geef je mensen inzicht in wat je te bieden hebt door een groot raam inzicht te geven in je waren. Ten slotte zet je een bord midden op straat waar op staat wat je verkoopt en eventueel wat voor nieuws er te vinden is. Bijvoorbeeld een aanbieding. Dat kan ik ook!

Precies hetzelfde heb ik gedaan met Creatieve Koppen. Even lekker afkijken van hoe het vroeger ging en dan namaken. Het verhaal van de website is simpel. Ik heb helaas geen fysiek passanten, want daar woon ik te hoog voor. Om toch voldoende passanten te informeren over wat ik doe heb ik een uithangbord 2.0 gemaakt. Tegenwoordig noemen we dat een website. Op dit uithangbord heb ik beschreven dat ik geen bakker ben, maar een Creatieve Kop.

Helaas is het lastig voor mij om mensen fysiek inzicht te geven in mijn winkel. Gelukkig heb ik een aantal theaterspelers bereid gevonden om voor mij na te spelen hoe mijn dienst eruit ziet. Dus in plaats van dat mijn winkel vol staat met echte klanten heb ik er artiesten in gezet. Het resultaat is binnenkort te zien op de homepagina van de website, alsof je direct mijn winkel in kijkt. De animatie van Creatieve Koppen komt binnenkort op de website te staan.

Ten slotte heb ik naast alle pagina’s waarin ik kort beschrijf wat Creatieve Koppen inhoud ook een blog opgenomen. Deze blog beschrijft al het nieuws wat Creatieve Koppen mee maakt. Alsof ik midden op straat een uithangbord heb geplaats. I.p.v 2 halen 1 betalen zeg ik: 10 koppen halen en 1 betalen.

Het belangrijkste en oudste marketingmiddel is het via-via-netwerk. Of anders gezegd het mond tot mond reclame. Deze reclame is in de fysieke wereld al flink aan de gang. Hiernaast wordt al veel op sociale netwerken zoals LinkedIN en Twitter gesproken en verwezen naar Creatieve Koppen. Help vooral mee met dit krachtige middel dat ik juist nu hard nodig heb!

Beter goed gekopieerd dan slecht bedacht

Dit artikel is eerder verschenen op: www.creatievekoppen.nl

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Aspire11 lanceert miljoenenfonds voor groeibedrijven; ook Nederland in beeld

    ActueelOverheid

    Defensie wil naar een betere commandovoering

    Fred Streefland
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    AchtergrondData & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ActueelData & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs