Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
David Savage

“If you don’t want to solve a problem, just make it bigger”

27 september 2007 - 14:10OpinieCloud & Infrastructuur

A few steps I suggest you can take as to keep your wits and achieve the objectives you set forth.

A partnerof mine in the mobility market years ago said this to me. Why? Because of thetendency of people in all levels and roles not keeping their focus on thecatalyst of a project and/ or process. This lack of focus drags the design,development and implementation cycle into a never ending story.

 

 

Now several years down the road we still face this issue, but now it’s not as much because people are endlessly searching for what actually works, now it’s because somuch is possible.

 

So is this an endless cycle of human nature so that we don’t get things accomplished? I don’t think so,… below are a few steps I suggest you can take as to keep your wits and achieve the objectives you set forth.

 

1. What is the pain in the process? (never lose sight of this, anythingthat does not directly effect curing the problems in the process should beavoided when making decisions on what to do. Additional projects may beidentified in this stage, but keep your focus on the initial driver/ pain)

 

 

2. Freeze the technology in your decision making process(technology needs to fit your needs, waiting for the next release or nextversion of the newest, best, greatest thing ever will be endless: make a planand stick to it)

 

3. Ensurethat both the process owner and IT department understand the objectives and make decisions based upon what bestcures the pain in the processes

 

4. Pull the trigger, execute, get itdone,…whatever youwant to call it, the objectives need to be met according to the timelines inthe planning process, people must beheld accountable and status needs to be documented and communicated

 

5. Evaluateprocess and repeat steps 1-4 until you have achieved your objectives

 

 

DavidSavage

 

VP EMEA

 

MobileDataforce Europe BV

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    Filter
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Ddos-aanvallen (en waarom L3-filtering niet optioneel is)

    Handen, samenwerken, fusie
    ActueelOverheid

    Meer regie en samenwerking bij digitalisering overheid

    ActueelGovernance & Privacy

    Microsoft: we zijn geen hulpsheriff

    ActueelCloud & Infrastructuur

    HPE-Juniper vormt blok tegen Cisco

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Opkomst van soevereine clouds: stel dataportabiliteit centraal

    knop op toetsenbord met rolstoelsymbool
    ActueelOverheid

    Einde aan wildgroei van overheidswebsites

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs