Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
David Savage

Zogenaamd onafhankelijk advies

26 augustus 2008 - 08:13OpinieCloud & Infrastructuur
David Savage
David Savage

Kies een mobile partner die jouw bedrijf begrijpt en kies niet voor flitsende logo’s in een presentatie.

De logo's hebben niets tot nauwelijks te maken met succes. Het succesvol maken van een mobiele oplossing is niet afhankelijk van een logoverzameling. Succes is afhankelijk van begrip van en meedenken over mobiele processen. Natuurlijk kan je waarde hechten aan de grootheid en bekendheid van een leverancier, maar het moet niet zo zijn dat het bestaansrecht als bedrijf gebonden is aan de visie van diens leveranciers. Dat is vergelijkbaar met een zoon die profiteert van de naam van zijn vader om zichzelf belangrijk te maken. Wij weten allemaal wat dat voor de VS betekent heeft over de afgelopen acht jaar.

Niet lang geleden had ik een gesprek met een accountmanager die verantwoordelijk is voor het verkopen van hardware en software. Hij beweerde dat ze onafhankelijk advies gaven. Het bedrijf leverde uitsluitend hardware van het bedrijf 'X'. Ze kozen altijd voor zogenaamde 'best of breed'-oplossingen, maar het was heel toevallig altijd van leverancier 'X' en voor software altijd vendor 'Y'. Ik hoor het hem nog zeggen: "Ja hoor, alleen maar 'A'- merken, daar staan wij achter". Onafhankelijk advies he?

Toen ik hem vroeg wat hij zou aanbevelen bij bepaalde projecten/situaties, kreeg ik steeds hetzelfde antwoord. Hij noemde het veelzijdigheid. Ik noem het onkunde.

Mijn punt is niet om deze accountmanager af te kraken, er zijn heel veel productleveranciers en dat is prima zo. Maar denk erom, verwar een productleverancier niet met een bedrijf die jouw processen centraal heeft staan. Dat is pas een partner.

Succes & return on investment (roi) realiseer je niet met een vendor van producten. Het wordt gerealiseerd met een partner met een waardepropositie gebaseerd op aantoonbare kennis, markt conforme prijzen en een luisterend oor.

Het helpt ook als de koffie lekker is…

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    Filter
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Ddos-aanvallen (en waarom L3-filtering niet optioneel is)

    Handen, samenwerken, fusie
    ActueelOverheid

    Meer regie en samenwerking bij digitalisering overheid

    ActueelGovernance & Privacy

    Microsoft: we zijn geen hulpsheriff

    ActueelCloud & Infrastructuur

    HPE-Juniper vormt blok tegen Cisco

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Opkomst van soevereine clouds: stel dataportabiliteit centraal

    knop op toetsenbord met rolstoelsymbool
    ActueelOverheid

    Einde aan wildgroei van overheidswebsites

    2 reacties op “Zogenaamd onafhankelijk advies”

    1. R.Vermeij schreef:
      28 augustus 2008 om 08:02

      Echte onafhankelijkheid, waar vind je dat nog?
      Ja als je je eigen ict-staff genoeg de gelegenheid geeft om via opleidingen de kennis zelf in huis te halen, hoef je alleen maar buiten de deur te shoppen.

      Dan ben je dus niet afhankelijk van allerhande verkoop-lui die je hun merk en advies proberen te verkopen 😉

      Login om te reageren
    2. Jeroen schreef:
      28 augustus 2008 om 15:51

      Er is nog wel degelijk onafhankelijk advies, maar dan moet je niet bij de grote jongens gaan kijken. Ik zelf bijvoorbeeld ben zzp’er en bied mijn diensten en advies aan uit naam van de klant en onderhandel op die manier met accountmanagers alsof ik de ict-manager van mijn klant zelf was.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs