Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Zogenaamd onafhankelijk advies

David Savage
26 augustus 2008 - 08:13OpinieCloud & Infrastructuur
David Savage
David Savage

Kies een mobile partner die jouw bedrijf begrijpt en kies niet voor flitsende logo’s in een presentatie.

De logo's hebben niets tot nauwelijks te maken met succes. Het succesvol maken van een mobiele oplossing is niet afhankelijk van een logoverzameling. Succes is afhankelijk van begrip van en meedenken over mobiele processen. Natuurlijk kan je waarde hechten aan de grootheid en bekendheid van een leverancier, maar het moet niet zo zijn dat het bestaansrecht als bedrijf gebonden is aan de visie van diens leveranciers. Dat is vergelijkbaar met een zoon die profiteert van de naam van zijn vader om zichzelf belangrijk te maken. Wij weten allemaal wat dat voor de VS betekent heeft over de afgelopen acht jaar.

Niet lang geleden had ik een gesprek met een accountmanager die verantwoordelijk is voor het verkopen van hardware en software. Hij beweerde dat ze onafhankelijk advies gaven. Het bedrijf leverde uitsluitend hardware van het bedrijf 'X'. Ze kozen altijd voor zogenaamde 'best of breed'-oplossingen, maar het was heel toevallig altijd van leverancier 'X' en voor software altijd vendor 'Y'. Ik hoor het hem nog zeggen: "Ja hoor, alleen maar 'A'- merken, daar staan wij achter". Onafhankelijk advies he?

Toen ik hem vroeg wat hij zou aanbevelen bij bepaalde projecten/situaties, kreeg ik steeds hetzelfde antwoord. Hij noemde het veelzijdigheid. Ik noem het onkunde.

Mijn punt is niet om deze accountmanager af te kraken, er zijn heel veel productleveranciers en dat is prima zo. Maar denk erom, verwar een productleverancier niet met een bedrijf die jouw processen centraal heeft staan. Dat is pas een partner.

Succes & return on investment (roi) realiseer je niet met een vendor van producten. Het wordt gerealiseerd met een partner met een waardepropositie gebaseerd op aantoonbare kennis, markt conforme prijzen en een luisterend oor.

Het helpt ook als de koffie lekker is…

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Servers onder de loep – Een nieuw tijdperk

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Computable.nl

    Virtualisatie heruitgevonden met VM’s en Containers

    15 redenen om bestaande virtuele machines te behouden en ruimte te creëren voor vernieuwing

    2 reacties op “Zogenaamd onafhankelijk advies”

    1. R.Vermeij schreef:
      28 augustus 2008 om 08:02

      Echte onafhankelijkheid, waar vind je dat nog?
      Ja als je je eigen ict-staff genoeg de gelegenheid geeft om via opleidingen de kennis zelf in huis te halen, hoef je alleen maar buiten de deur te shoppen.

      Dan ben je dus niet afhankelijk van allerhande verkoop-lui die je hun merk en advies proberen te verkopen 😉

      Login om te reageren
    2. Jeroen schreef:
      28 augustus 2008 om 15:51

      Er is nog wel degelijk onafhankelijk advies, maar dan moet je niet bij de grote jongens gaan kijken. Ik zelf bijvoorbeeld ben zzp’er en bied mijn diensten en advies aan uit naam van de klant en onderhandel op die manier met accountmanagers alsof ik de ict-manager van mijn klant zelf was.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    Open Webconcept levert AI-oplossing vo...

    Hoe bescherm je persoonsgegevens in documenten die je als overheid wil delen of hergebruiken? Het project ‘Anonimiseren met LLM’ –...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    cloud zonder geheugen
    Cloud & Infrastructuur

    In de cloud zonder geheugen

    Cloud & Infrastructuur

    Nederland en China zoeken uitweg in escalerende Nexperia-crisis

    Cloud & Infrastructuur

    Cloudadoptie neemt verkeerde afslag – en dit is waarom

    Cloud & Infrastructuur

    Ziggo Zakelijk biedt 2,2 Gbit/s voor ondernemend Nederland

    AWS storing
    Cloud & Infrastructuur

    Wereldwijde AWS-storing legt vele platforms plat

    ai cyclotron
    Innovatie & Transformatie

    Techsamenwerking in gevaar: Florida plaatst Nederlandse universiteiten op zwarte lijst

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs