Tandarts 'kijkt' mee met ai-borstel van Oral-B

Genius X van Oral-B perfectioneert poetsstijl gebruiker op basis poetsprofielen

De mond is de poort naar gezondheid. Mooi gezegd en er zit een kern van waarheid in. De quote komt van Oral-B, de tandenkoning die mondverzorging naar een next level brengt door - tijdens de MWC 2019 in Barcelona - een tandborstel te lanceren die niet alleen elektrisch, maar ook kunstmatig intelligent is.

‘Wat als een mondhygiëneapparaat je alles zou kunnen vertellen over je persoonlijke gezondheid, en relevante informatie meteen kan doorspelen naar je tandarts of mondhygiënist en gezondheidsprofessional wanneer dat nodig is, moeiteloos en zo snel mogelijk?’

Nou, onze eerste gedachte is toch iets als: liever niet.

Het weerhoudt Oral-B er niet van om een toekomst te zien die, zoals ze zelf zegt, ‘consumenten in staat stelt thuis hun gezondheid te monitoren als onderdeel van de dagelijkse routine, en hen te voorzien van een realtime-diagnose voor preventieve zorg’. En een toekomst ‘waar intelligente tools voor mondhygiëne en gezondheidsmanagement moeten leiden tot een langer en gezonder leven.’

Dat streven en die visie is nu samengebald in Genius X, Oral-B’s meest geavanceerde tandenborstel tot nu toe. Ontworpen samen met tandheelkundige professionals doet de borstel iets compleet nieuws: het combineert de kennis van poetsstijlen van duizenden personen om een individuele stijl vast te stellen en gebruikers te coachen in het ontwikkelen van een betere techniek van poetsen. (Want, en dat wisten we niet, net als een vingerafdruk, weet Oral-B dat ieders poetsstijl uniek is.) De ai-technologie vervolgens onthoudt waar we daadwerkelijk poetsen in onze mond en biedt persoonlijke feedback aan op de onderdelen waar extra aandacht nodig is, voor een betere mondhygiëne.

Duit

"Verkrijgbaar vanaf 15 juli in de kleuren wit, zwart, roségoud en antracietgrijs voor een bedrag vanaf circa driehonderd euro."

Om het product nog iets meer bestaansrecht te geven, doet Prof. Dr. Ralf Rössler van de University for Digital Technologies in Dentistry & Medicine in Luxemburg een duit in zakje door er aan toe te voegen dat Oral-B ‘patiënten (sic!) een uitstekende en persoonlijke poetservaring geeft, zonder dat ze hun manier van poetsen aan hoeven te passen voor het beste resultaat. Dit maakt het een echte doorbraak.’

De Oral-B Genius X met ai komt samen met een moderne reis-etui die zowel de tandenborstel oplaadt als een usb-apparaat zoals een smartphone, om het reizen met een elektrische tandenborstel nóg makkelijker te maken. Verkrijgbaar vanaf 15 juli in de kleuren wit, zwart, roségoud en antracietgrijs voor een bedrag vanaf circa driehonderd euro.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Reacties

Gaat Oral-B die gegevens dan ook verkopen aan Facebook? Want iedereen verkoopt toch zijn gegevens aan Facebook? Die heeft schijnbaar geld zat.

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met je persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-02-25T15:53:00.000Z Cees Visser
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.