Managed hosting door True
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

De Smid Reparatie beheerst IT-kosten met nextCloud

De it-infrastructuur van De Smid Reparatie was aan vervanging toe. De daarbij behorende investeringen én de plannen voor het uitbesteden van het it-beheer waren doorslaggevend voor een keuze om naar de cloud te gaan. De Smid Reparatie stond voor een aantal keuzes, te weten vervangen van de it-infrastructuur, een fysieke verhuizing naar een nieuwe locatie en het opheffen of behouden van een eigen it-afdeling

Door de investering, behorende bij het aanschaffen van nieuwe infrastructuur componenten, de keuze voor het uitbesteden van het it-beheer én het niet meer op locatie willen managen van de it-infra was de keuze voor een transitie naar de cloud relatief snel gemaakt. De Smid Reparatie profiteert nu van een snellere werkplek en kan platform- en hardware onafhankelijk werken. Ook heeft De Smid Reparatie kostenbesparing gerealiseerd door het opheffen van de eigen it-afdeling en is it beheerbaar en schaalbaar geworden.

De Smid Reparatie zat met diverse cloud applicaties bij verschillende leveranciers. DHS heeft, in zijn rol als cloud makelaar, deze bestaande cloud applicaties en architectuur samengebracht in één veilig en overzichtelijk te beheren platform. Het nieuwe platform fungeert nu als portal voor alle clouddiensten van De Smid Reparatie.

IT beheer uitbesteden

De Smid Reparatie heeft ervoor gekozen de eigen it-afdeling op te heffen. Het dagelijkse it-beheer en onderhoud zijn nu uitbesteed bij DHS nextBeheer.

Gert van de Beek, directeur bij De Smid Reparatie: 'Ik ben zeer te spreken over de gedegen en uitgebreide inventarisatiefase in het voortraject door DHS. Na de PoC (proof of concept waren er geen showstoppers om een goede transitie naar de cloud te maken. Onze gebruikers kunnen sneller en locatie onafhankelijk werken. Als organisatie zelf hebben we natuurlijk meer voordelen zoals een betere beheersing van de it-kosten. We hoeven nu over een paar jaar geen nieuwe hoge it-investeringen te maken. Wat ik ook als prettig ervaren heb is dat de DHS servicedesk-medewerkers de ‘opstart probleempjes’ na de overgang snel hebben opgepakt.'

Wie is De Smid Reparatie?

In 2015 is de vertrouwde technische dienst van De Harense Smid zelfstandig verder gegaan als De Smid Reparatie. De Smid Reparatie is opgedeeld in twee divisies, te weten witgoed en elektronica. De Smid reparatie verzorgt witgoedreparaties en inbouwservices aan huis in Brabant, Limburg, Zeeland en de Betuwe. Daarnaast is er een servicebalie in Oss waar men terecht kan voor reparaties aan elektronica zoals audio, stofzuigers, koffiezetapparaten, tablets, et cetera.

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/5667693). © Jaarbeurs IT Media.
?

 
Lees meer over:
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×