De uitgangspunten die GVB had gesteld voor de selfservice oplossing zijn: het vergroten van het regelvermogen van manager en medewerker, de applicatie moet altijd en overal beschikbaar zijn, het moet eenvoudig zijn en het moet duidelijk zijn waar aanvragen in het proces liggen. De persoonsgegevens en loonstrook, stonden binnen vier maanden live en Mijn HR ontving al snel driehonderd unieke gebruikers per dag.
Door alle hr-diensten digitaal aan te bieden is het voor medewerkers mogelijk deze zaken 24/7 te regelen. Dit is vooral handig voor medewerkers zoals vervoerders of monteurs die geen standaard negen tot vijf baan hebben. Het doel is dat uiteindelijk minimaal 80 procent van de hr-processen voortaan online wordt afgehandeld.
De oplossing moest gebaseerd zijn op SAP HCM en MS Sharepoint voor de gebruikersinterface, zodat deze naadloos in het GVB intranet in te passen was. Op basis van deze uitgangspunten heeft GVB gekozen om de standaardoplossing myHR van Cordis Solutions door The Next View te laten implementeren. De oplossing myHR ontsluit SAP hr-processen naadloos binnen Microsoft Sharepoint. Dit gebeurt door middel van Duet Enterprise add-ons op zowel MS Sharepoint als ook SAP HCM.
GVB is de eerste organisatie in Nederland die gebruik maakt van myHR. Uit de implementatie van myHR zijn drie leerpunten gehaald. Men heeft geleerd om een nieuw component op een bestaand, gedifferentieerd landschap (SAP-Sharepoint) te plaatsen. Daarnaast bleek dat er met gebruiksvriendelijke self service geen gebruikerstraining benodigd is. Maar de grootste uitdaging was wel dat SAP'ers en Sharepoint'ers optimaal en met name grensoverschrijdend moeten samenwerken.
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: