Microsoft Sharepoint beïnvloedt in sterke mate de manier waarop werknemers binnen organisaties samenwerken. Omdat deze collaboratiesoftware samenwerkt met veelgebruikte programma’s als Microsoft Word, Excel, Access, Powerpoint, Outlook, InfoPath, Project, Visio en Groove zou je Sharepoint 2013 de spil in de Office 2013 Suite kunnen noemen. Twee Britse Microsoft-specialisten hebben hierover een handboek geschreven dat bij uitgeverij Van Duuren Media in vertaling is uitgekomen.
Olga Londer, werkzaam bij Microsoft als architect voor Dynamics- en Sharepoint-producten en oplossingen, heeft samen met gecertificeerd Microsoft-adviseur Penelope Coventry het handboek ‘Microsoft Sharepoint 2013 voor eindgebruikers’ (uitgeverij Van Duuren) samengesteld. Dit kloeke boekwerk van 586 pagina’s is primair geschreven om gebruikers een helpende hand te bieden zodra ze met Sharepoint gaan werken. Stap voor stap wordt uitgelegd wat Sharepoint-sites zijn, uit welke componenten ze bestaan, hoe de componenten aan Sharepoint-sites toegevoegd kunnen worden en hoe de functionaliteit ervan toegepast kan worden.
Het handboek bevat vele oefeningen hoe een gebruiker informatie via het web deelt en toegankelijk maakt voor anderen. Ook leert deze hoe efficiënt gebruik te maken van de deelmogelijkheden van Sharepoint in combinatie met (lokaal) geïnstalleerde Office-toepassingen als Word, Excel, Outlook en Access.
Op de website van uitgeverij Van Duuren is een inkijkvoorbeeld te vinden, alsmede downloadbare oefenbestanden en een bonusappendix van Power View. Het boek is als e-book (Yindo) te lezen.
ISBN: 978-90-5940-806-7 (9789059408067)
Prijs: 49,95 euro