Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Influencer marketing: Wat kost het eigenlijk?

Dit artikel delen:

Wanneer je je verdiept in influencer marketing wil je misschien zelf ook wel eens gaan samenwerken met een influencer. Dan moet je weten dat een bekende influencer of een blogger influencer niet veel van elkaar verschillen. Ze willen allemaal een eerlijk tarief ontvangen voor de reclame die ze maken op Instagram.

Tsja, wat kost een influencer nou eigenlijk? Influencer kosten worden niet zomaar even bedacht. Nee, daaraan gaat een grondige analyse van de influencer of haar influencer agency aan vooraf. Zo zal men kijken naar allerlei factoren die de uiteindelijke prijs van een Instagram post bepalen. Denk hierbij aan het gebruikte platform.

Zo wordt voor een Youtube video meer betaald, gemiddeld genomen, dan voor een Instagram post. Dit omdat het lastiger, lees: meer tijd kost, om een video te maken. Ook is het belangrijk of een doelgroep erg betrokken is of niet. Een doelgroep die betrokken is zal sneller te verleiden zijn tot een koopactie, bijvoorbeeld.

Daarnaast hangt de prijs af van het type Instagram post dat gemaakt moet worden. Moet de influencer afreizen naar Parijs voor een mooie foto voor het merk dat zijn of haar post gaat sponseren, of kan de foto gewoon thuis gemaakt worden? Uiteraard beinvloed dit enorm het uiteindelijke tarief van de influencer advertentie.

Bekende influencers tappen meestal uit een ander vaatje. Zij moeten ook rekening houden met hun marktwaarde en imago. Zo zullen ze niet zomaar voor ieder merk reclame willen maken. Of, in uitzonderlijke gevallen, een compensatie willen zien voor mogelijke merkschade. Allemaal zaken waar een bekende influencer rekening mee houdt.

De influencer betekenis is is inmiddels ook bij traditionelere bedrijven bekend, zo blijkt uit de cijfers van een Amerikaanse marktonderzoeker in de influencer niche. Bijna een vijfde van de grote bedrijven geeft in meer of mindere mate geld uit aan influencer marketing, en deze trend is groeiende. Influencer Agency zegt dan ook dat het nog lang niet te laat is om ook op de trein die influencer marketing heet te springen.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-10-17T09:37:55.000Z Influencer Agency
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.