Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Waarom adverteren via buitenreclame in 2021?

26 februari 2021Werkplek & Beheer

Tegenwoordig is het vooral online marketing dat de klok slaat. Enerzijds begrijpelijk, want marketing via online kanalen is makkelijker meetbaar dan bijvoorbeeld buitenreclame. Toch zijn er maar een paar medium typen waarmee je met één klap impact kan maken en een merk op de kaart zetten, en dan denken wij het eerst aan tv-reclame en buitenreclame.

Buitenreclame volledig geaccepteerd

De meeste Nederlanders vinden buitenreclame volledig geaccepteerd, terwijl tv-reclame niet zelden irritant wordt gevonden. Daarbij zijn de meeste Nederlanders dit jaar gewoon in eigen land, waardoor je zelfs in de zomerperiode een interessant bereik kunt genereren via billboards, reclamemasten en andere buitenreclame opties.

Voordelen van buitenreclameborden

Ook de voordelen van buitenreclameborden ten opzichte van online reclame zijn legio. Denk alleen al aan de adblocker die bij vele Nederlanders is geïnstalleerd. Vooral de kapitaalkrachtige doelgroep die veel adverteerders willen bereiken hebben niet zelden een adblocker, waardoor deze doelgroep feitelijk onbereikbaar is via banners en online video advertenties. Adblockers voor buitenreclame zijn er natuurlijk niet.

Buitenreclame kent vele voordelen. Zo kun je in korte tijd vele Nederlanders bereiken door te adverteren op buitenreclameborden.

Bereik buitenreclame

Het bereik van buitenreclame is vaak onderwerp van onderzoek geweest. De meeste onderzoeken zijn eenduidig: buitenreclameborden werken en hebben een enorm bereik. Dit komt omdat de reclamemasten vaak op locaties zijn gepositioneerd waar veel passanten langskomen. Hierdoor is reclame langs de snelweg altijd een goed idee.

OV Reclame zoals de bus en tram

Ook OV reclame is populair, denk aan reclame op bus, trein of tram. Wil je bijvoorbeeld reizigers bereiken die onderweg zijn naar hun favoriete winkel, dan is dit de manier van adverteren. Ook worden er veel reclameborden in winkelcentra en winkelstraten geplaatst waardoor ook deze winkelcentra een goed met buitenreclame bereikbaar zijn.

Interessante locaties in Nederland

Kortom, middels buiten reclame ontstaat dé ultieme mogelijkheid om indruk te maken bij je doelgroep, doordat je op zeer interessante locaties in Nederland zichtbaar bent voor een breed publiek. Door ook voldoende aandacht te geven aan je creatie en een aansluitende social media campagne te lanceren, maak je marketingtechnisch de cirkel rond voor maximaal resultaat.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    Bord van Mediamarkt
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mediamarkt licht ‘onbeperkte’ cloudopslag van eigen telecommerk toe

    ActueelCarrière

    Unica-ceo Andringa: ‘Wij nemen de regiefunctie nog steviger in handen’

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Eerste overname IT Local onder Smizer: Infotune ICT

    ActueelOverheid

    Rijk moet meer vissen uit eigen ict-vijvers

    OpinieSecurity & Awareness

    Alléén multi-factorauthenticatie beschermt organisaties niet

    ActueelOverheid

    RDW in zee met Get There en Centric voor ict-support

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs