Waarom kiezen bedrijven voor luchtreclame?
Hoewel luchtreclame steeds vaker wordt gedaan, blijft het voor de meestem mensen toch bijzondere buitenreclame, zo’n reclametekst achter een vliegtuigje. Zo bijzonder, dat opvallende teksten via social media wordt gedeeld met vrienden. Zo adverteer je met luchtreclame eigenlijk analoog en digitaal tegelijkertijd.
Wat kost luchtreclame?
Luchtreclame is er al vanaf ongeveer 350 euro per uur. Vaak is het wel zo dat er voor meerdere (extra) uren lagere kosten worden gerekend, waardoor het goedkoper is om langere reclamevluchten te plannen. Ook kunnen de luchtreclame kosten stijgen als je een kleuren banner wilt in plaats van de standaard sleepletters van het luchtreclame bedrijf.
Top 5 meest gevlogen luchtreclame?
Luchtreclame wordt voor vele doeleinden ingezet. Toch zijn er bepaalde reclamevluchten die relatief vaker voorkomen in de top 5 van reclamevliegtuigjes:
- Felicitaties en huwelijksaanzoeken
- Speciale aanbiedingen
- Personeelsadvertenties
- Winkelopeningen
- Luchtreclame van politieke partijen
Wanneer vliegen reclamevliegtuigjes het meest?
Reclamevliegtuigjes vliegen het meest bij mooi weer. De belangrijkste redenen liggen voor de hand: bij slecht weer kunnen de vliegtuigjes niet opstijgen, en bij mooi weer zijn meer mensen buiten die de luchtreclame kunnen zien. Commercieel gezien is mooi weer dus ook veel lucratiever.
Luchtreclame is bij mooi weer lucratiever.
Waar vliegt het luchtreclame bedrijf?
Een luchtreclame bedrijf zal samen met de klant het meest optimale bereik in kaart brengen om de juiste vliegroute te bepalen. Vaak wordt naar de Randstad gevlogen en bij heel mooi weer worden de kustplaatsen Bloemendaal, Zandvoort en Scheveningen meegepakt om zoveel mogelijk bereik te genereren.
Reclame in de lucht werkt zeer aanstekelijk!
In vergelijking met enkele jaren geleden wordt nu tot wel 3 keer meer luchtreclame gevlogen. In de branche zegt men dan ook vaak de gevleugelde gezegde ‘zien vliegen, doet vliegen’, want het ene bedrijf of particulier steekt de andere weer aan. Mensen vinden reclame in de lucht mooi, waardoor er steeds meer werk is voor deze sector.
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: