Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Wat kost luchtreclame? + Top 5 luchtreclame ideeën

Dit artikel delen:

De populariteit van luchtreclame schiet de laatste tijd de lucht in. Steeds meer bedrijven ervaren de voordelen van een personeelsadvertentie of aanbieding die door een reclamevliegtuigje boven drukbevolkte gebied wordt gesleept. Maar wat kost luchtreclame en wat komt er allemaal bij kijken bij een vliegtuig met spandoek?

Waarom kiezen bedrijven voor luchtreclame?

Hoewel luchtreclame steeds vaker wordt gedaan, blijft het voor de meestem mensen toch bijzondere buitenreclame, zo’n reclametekst achter een vliegtuigje. Zo bijzonder, dat opvallende teksten via social media wordt gedeeld met vrienden. Zo adverteer je met luchtreclame eigenlijk analoog en digitaal tegelijkertijd.

Wat kost luchtreclame?

Luchtreclame is er al vanaf ongeveer 350 euro per uur. Vaak is het wel zo dat er voor meerdere (extra) uren lagere kosten worden gerekend, waardoor het goedkoper is om langere reclamevluchten te plannen. Ook kunnen de luchtreclame kosten stijgen als je een kleuren banner wilt in plaats van de standaard sleepletters van het luchtreclame bedrijf.

Top 5 meest gevlogen luchtreclame?

Luchtreclame wordt voor vele doeleinden ingezet. Toch zijn er bepaalde reclamevluchten die relatief vaker voorkomen in de top 5 van reclamevliegtuigjes:

  1. Felicitaties en huwelijksaanzoeken
  2. Speciale aanbiedingen 
  3. Personeelsadvertenties 
  4. Winkelopeningen
  5. Luchtreclame van politieke partijen

Wanneer vliegen reclamevliegtuigjes het meest?

Reclamevliegtuigjes vliegen het meest bij mooi weer. De belangrijkste redenen liggen voor de hand: bij slecht weer kunnen de vliegtuigjes niet opstijgen, en bij mooi weer zijn meer mensen buiten die de luchtreclame kunnen zien. Commercieel gezien is mooi weer dus ook veel lucratiever.

Luchtreclame is bij mooi weer lucratiever.

Waar vliegt het luchtreclame bedrijf?

Een luchtreclame bedrijf zal samen met de klant het meest optimale bereik in kaart brengen om de juiste vliegroute te bepalen. Vaak wordt naar de Randstad gevlogen en bij heel mooi weer worden de kustplaatsen Bloemendaal, Zandvoort en Scheveningen meegepakt om zoveel mogelijk bereik te genereren.

Reclame in de lucht werkt zeer aanstekelijk!

In vergelijking met enkele jaren geleden wordt nu tot wel 3 keer meer luchtreclame gevlogen. In de branche zegt men dan ook vaak de gevleugelde gezegde ‘zien vliegen, doet vliegen’, want het ene bedrijf of particulier steekt de andere weer aan. Mensen vinden reclame in de lucht mooi, waardoor er steeds meer werk is voor deze sector.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste ict-nieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2022-01-21T16:32:06.000Z One Media
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.