Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.
Post

‘We leven in het Post-Digitale Tijdperk’

7 februari 20173 minuten leestijdData & AI

‘Verkopers die door de brievenbus passen.’ Met die slogan is vandaag The Postcard Guys gelanceerd, een uniek concept in de Nederlandse marketingwereld. De start-up uit Zoetermeer maakt gebruik van steeds leger wordende brievenbussen met doeltreffende postcardcampagnes. ‘We leven in het Post-Digitale Tijdperk,’ zegt oprichter en eigenaar Jeroen Balke.

The Postcard Guys is geheel en al gericht op direct marketing via postcards, stevige A5-kaarten met verschillende vormen van digitale opvolging. Het idee erachter is simpel: de inbox loopt over van mailtjes, nieuwsbrieven en spam, en tussen online advertenties vallen bedrijven nauwelijks meer op. ‘En dat terwijl de fysieke brievenbus steeds leger wordt,’ zegt Jeroen Balke. ‘Zelfs de blauwe envelop is verdwenen. Daar liggen grote kansen voor bedrijven die op zoek zijn naar meer of nieuwe business.’

Effectief
Balke spreekt van het Post-Digitale Tijdperk – een woordgrapje. ‘Enerzijds betekent dit dat we verder moeten kijken dan online adverteren. Anderzijds dat post – postcards dus – ook niet zonder digitale opvolging kunnen. Juist die combinatie maakt deze vorm van direct marketing zo effectief.’ Hij wijst erop dat zelfs onlinegigant Google klanten voor Adwords werft via papieren mailings. Balke: ‘Als dat je niet aan het denken zet…’

The Postcard Guys onderscheiden vier soorten campagnes: New Business-, Actie-, Re-buy- en Ser- vice-campagnes. De New Businesscampagnes zorgen voor nieuwe klanten, Actiecampagnes atten- deren klanten en relaties op acties, kortingen of evenementen. Re-buycampagnes laten klanten weten dat hun product aan vervanging toe is, en Service-campagnes herinneren mensen aan hun periodieke afspraak of onderhoudsbeurt.

Realtime
Wat postcardmarketing onderscheidt van andere marketingmethodes is dat de campagnes schaal- baar, meetbaar en resultaatgericht zijn. Nadat de mailing is verstuurd, zijn de resultaten realtime te volgen in een dashboard. Balke: ‘Op basis van de resultaten kunnen we bijsturen voor de volgende mailing. Totdat we het optimale resultaat hebben bereikt.’

De postcardcampagnes zijn op te leuken met diverse tools en gimmicks, waaronder gepersonaliseerde routekaarten, gepersonaliseerde afbeeldingen, purls en opvolging via Facebook. ‘Voor het binnenhalen van nieuwe klanten zijn negen tot twaalf contactmomenten nodig,’ vertelt Balke. ‘De gemiddelde ver- koper haakt echter af na vier. Een doordachte en doorlopende postcardmarketingcampagne haalt niet alleen betere resultaten, maar doet dat op een wijze die én goedkoper én minder tijdsintensief is.’ Balke weet zeker: postcardmarketing staat op het punt van doorbreken. ‘Wij gaan dat laatste zetje geven.’

Meer informatie is te vinden op www.postcardguys.nl.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Trek AI uit de experimenteerfase

    Een gids over AI als strategisch instrument en op welke manier je écht waarde toevoegt aan je organisatie.

    Computable.nl

    Slim verbonden en veilig georganiseerd

    Waarom connectiviteit en security onlosmakelijk verbonden zijn.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    De noodzaak van OT-cybersecurity en de...

    ‘Wat je niet weet, kan het meeste zeer doen’ De Europese Unie scherpt de cyberwetgeving stevig aan. Met de nieuwe...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Data & AI

    AI Coalitie 4 NL: investeer 5 miljard in Nederlandse ai

    Data & AI

    Tomaten-tech

    Data & AI

    AI Twin – we vervangen geen mensen

    ai-agent deepl
    Data & AI

    Nationale AI Deltaplan: soepel ontslagrecht moet Nederland aantrekkelijk maken voor ai‑hoofdkantoren

    EU digitale
    Data & AI

    Slimme samenwerking maakt Europa digitaal soeverein

    soevereine cloud
    Cloud & Infrastructuur

    Kort: Navo in zee met Google, 1 miljard voor TCS (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs