Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Winnaar Google ‘Beddenbranche’ onderzoek bekend

6 december 2017Cloud & Infrastructuur

SEO Effect onderzocht de ‘Beddenbranche’: bricks & bytes formules winnen in Google. Beterbed.nl is de winnaar met 31% zichtbaarheid en een mediawaarde van €719,816 per jaar. De top 4 bestaat uit offline winkels met een online shop; bricks & bytes. A-merken matrassen en boxsprings zijn de grote verliezers.

Het onderzoek

Online zoekmachine optimalisatie tool SEO Effect uit Haarlem start met doorlopend branche onderzoek ‘Bedden en Matrassenbranche’ voor organic search.

Het doorlopende onderzoek wordt gedaan voor 20 websites, de 167 meest gezochte woorden in deze branche met een gezamenlijk maandelijks zoekvolume van 538.000 in Google.
De winnaar voor november 2017 is Beterbed.nl
Beterbed.nl heeft een gemeten zichtbaarheid in Google behaald van maar liefst 31,8%, de zogenaamde ‘visibility index’.

De runners up zijn Ikea met 28,48% en Leenbakker met 24,18%

De top 4 bestaat geheel uit bricks & bytes winkelformules. Pas op 5 is de eerste ‘web-only’ speler te vinden. Ook wel logisch voor een markt waarbij ‘proefliggen’ erg belangrijk is. Maar er is geen verband tussen online zichtbaarheid en aantal vestigingen.

De verliezers zijn de A-merken

Merken als Auping (7,7%), Hastens (0,08%) en Pullman (0,28%) doen het niet erg best in het SEO onderzoek. De topspelers verkopen vaak ook hun eigen merk matrassen en bedden en niet die van de A-merken.

Mediawaarde winnaar

Winnaar Beterbed.nl behaalt volgens het onderzoek een geschatte mediawaarde binnen via organic search verkeer van €719.816 per jaar.

Het duurste zoekwoord is ‘matras kopen’ dat €5,48 kost per AdWord click.

Achtergrond SEO onderzoek

Het onderzoek werd uitgevoerd door SEO Effect voor :

  • 20 aanbieders en -vergelijkers
  • voor in totaal 167 zoekwoorden
  • met een totaal zoekvolume van 538.463 zoekers in Google per maand.

Merknamen (Branded zoekwoorden) zijn uitgesloten van het onderzoek om zo iedereen gelijke kans te geven.

De KPI ‘Visibility index‘ is een maat van 0-100% om de zichtbaarheid te meten in de organische niet-betaalde zoekmachine resultaten van Google. Meer weten? lees de FAQ’s onderaan het onderzoek.

Het is een doorlopend onderzoek dat elke week wordt uitgevoerd. Op SEO branche onderzoek onder Bedden en matrassenbranche zijn de jongste weekdata te vinden en meer achtergronden van het onderzoek.

Of bekijk alle SEO branche onderzoeken die we tot nu toe publiceerde.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Barco introduceert nieuw vergadersyste...

    Videoconferencing is volledig ingeburgerd in de vergaderzaal. Met ClickShare heeft Barco een oplossing om gemakkelijk en draadloos videovergaderingen te starten...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Security & Awareness

    Siam in de praktijk: 4 valkuilen (én oplossingen)

    Overname M&A
    Security & Awareness

    Kort: Weer diverse overnames, Zander Labs wint Tech Fast 50 (en meer)

    KPN Datacenter, 1 A. Hofmanweg, Haarlem
    Innovatie & Transformatie

    KPN investeert tot 2030 vijf miljard in digitale infrastructuur

    Cloud & Infrastructuur

    Ndr-specialist ExtraHop komt naar Benelux

    Cloud & Infrastructuur

    Wie weet welk poortje open staat?

    Cloud & Infrastructuur

    Kyndryl lijft Solvinity in

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs