Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Winnaar Google ‘Beddenbranche’ onderzoek bekend

6 december 2017Cloud & Infrastructuur

SEO Effect onderzocht de ‘Beddenbranche’: bricks & bytes formules winnen in Google. Beterbed.nl is de winnaar met 31% zichtbaarheid en een mediawaarde van €719,816 per jaar. De top 4 bestaat uit offline winkels met een online shop; bricks & bytes. A-merken matrassen en boxsprings zijn de grote verliezers.

Het onderzoek

Online zoekmachine optimalisatie tool SEO Effect uit Haarlem start met doorlopend branche onderzoek ‘Bedden en Matrassenbranche’ voor organic search.

Het doorlopende onderzoek wordt gedaan voor 20 websites, de 167 meest gezochte woorden in deze branche met een gezamenlijk maandelijks zoekvolume van 538.000 in Google.
De winnaar voor november 2017 is Beterbed.nl
Beterbed.nl heeft een gemeten zichtbaarheid in Google behaald van maar liefst 31,8%, de zogenaamde ‘visibility index’.

De runners up zijn Ikea met 28,48% en Leenbakker met 24,18%

De top 4 bestaat geheel uit bricks & bytes winkelformules. Pas op 5 is de eerste ‘web-only’ speler te vinden. Ook wel logisch voor een markt waarbij ‘proefliggen’ erg belangrijk is. Maar er is geen verband tussen online zichtbaarheid en aantal vestigingen.

De verliezers zijn de A-merken

Merken als Auping (7,7%), Hastens (0,08%) en Pullman (0,28%) doen het niet erg best in het SEO onderzoek. De topspelers verkopen vaak ook hun eigen merk matrassen en bedden en niet die van de A-merken.

Mediawaarde winnaar

Winnaar Beterbed.nl behaalt volgens het onderzoek een geschatte mediawaarde binnen via organic search verkeer van €719.816 per jaar.

Het duurste zoekwoord is ‘matras kopen’ dat €5,48 kost per AdWord click.

Achtergrond SEO onderzoek

Het onderzoek werd uitgevoerd door SEO Effect voor :

  • 20 aanbieders en -vergelijkers
  • voor in totaal 167 zoekwoorden
  • met een totaal zoekvolume van 538.463 zoekers in Google per maand.

Merknamen (Branded zoekwoorden) zijn uitgesloten van het onderzoek om zo iedereen gelijke kans te geven.

De KPI ‘Visibility index‘ is een maat van 0-100% om de zichtbaarheid te meten in de organische niet-betaalde zoekmachine resultaten van Google. Meer weten? lees de FAQ’s onderaan het onderzoek.

Het is een doorlopend onderzoek dat elke week wordt uitgevoerd. Op SEO branche onderzoek onder Bedden en matrassenbranche zijn de jongste weekdata te vinden en meer achtergronden van het onderzoek.

Of bekijk alle SEO branche onderzoeken die we tot nu toe publiceerde.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    Filter
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Ddos-aanvallen (en waarom L3-filtering niet optioneel is)

    Handen, samenwerken, fusie
    ActueelOverheid

    Meer regie en samenwerking bij digitalisering overheid

    ActueelGovernance & Privacy

    Microsoft: we zijn geen hulpsheriff

    ActueelCloud & Infrastructuur

    HPE-Juniper vormt blok tegen Cisco

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Opkomst van soevereine clouds: stel dataportabiliteit centraal

    knop op toetsenbord met rolstoelsymbool
    ActueelOverheid

    Einde aan wildgroei van overheidswebsites

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs