Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Genesys neemt Altocloud over vanwege AI en Journ

27 februari 20184 minuten leestijdData & AI

Genesys (www.genesys.com), wereldwijd leider in omnichannel customer experience en contact center oplossingen, heeft de overname afgerond van Altocloud Ltd., een specialist in cloudgebaseerde customer journey analytics. De toevoeging van de Altocloud-oplossing aan het Genesys-portfolio versterkt de kracht van artificial intelligence (AI) en machine learning. Organisaties kunnen zo responsieve, voorspellende klantervaringen realiseren met een volledige context in alle stadia van de customer journey – van marketing tot sales tot service.

“Met de acquisitie van Altocloud optimaliseren en verbinden we nog beter de hele customer journey gericht op de beste resultaten,” zegt Paul Segre, CEO van Genesys. “We zijn met name enthousiast over applicaties, zoals Altocloud, waarmee organisaties live een beeld vormen van het gedrag van consumenten en hun potentieel als klanten. Met deze inzichten kunnen medewerkers direct actie ondernemen en zijn bedrijven beter dan ooit gepositioneerd voor de conversie van shoppers naar kopers, van leads naar klanten en van consumenten naar merkfans.”

Met deze acquisitie vergroot Genesys de mogelijkhedi om op het juiste moment aan te sluiten en in te grijpen in een customer’s journey en een gewenste actie te stimuleren zoals het kopen van een product, de registratie voor een event of het boeken van een reis. Huidige klanten van Altocloud zien significante verbeteringen in hun key business metrics zoals:

• Een internationale leverancier van oplossingen voor het delen van spraak, video en content reduceerde de cost-per-lead met 62% en de cost-per-chat met 72%.
• Een grote leverancier van draagbare, draadloze sensoren vergrootte de ratio voor customer engagement met bijna 80% zonder extra medewerkers in sales of marketing.
• Een grote online retailer realiseerde een reductie van 30% in niet afgeronde bestellingen.

“Ieder bedrijf worstelt met een enorme uitdaging: hoe maken we veel beter gebruik van het eindeloze potentieel van digitale kanalen en betrekken klanten we zo dat het meer resultaat oplevert,” zegt Nancy Jamison, analist ICT bij Frost & Sullivan. “Door het toevoegen van de innovatieve, bewezen technologie van Altocloud aan het aanbod van Genesys krijgen bedrijven exponentieel meer mogelijkheden om inzicht te krijgen hoe en wanneer ze een interactie moeten aangaan met klanten. Dit is een aantrekkelijk onderscheidend vermogen dat de positie verstevigt van Genesys als leider in customer experience.”

De combinatie van Genesys en Altocloud maakt dat bedrijven in realtime een customer journey kunnen beoordelen en voorspellen op verschillende kanalen: terwijl ze live de website bezoeken, een mobiele app gebruiken of in gesprek zijn met een medewerker. AI en machine learning gebruiken voorgedefinieerde persona’s en analyses van eerder gedrag voor het automatisch voorspellen van de uitkomst en het geven van context aan de customer journey. Het resulteert in organisaties die de beste actie door de juiste medewerker leveren, met een grotere kans op succes.

“Altocloud is gebouwd omdat we de kans zagen om dynamischer en beter resultaten te realiseren door de kracht en het potentieel van AI,” zegt Barry O’Sullivan, CEO van Altocloud. “We zijn ontzettend enthousiast over de aansluiting bij een ervaren innovator in customer experience en leider in AI als Genesys. Het vergroot het bereik van onze revolutionaire technologie voor journey management en we kunnen wereldwijd duizenden bedrijven helpen met hyper-gepersonaliseerde, digitaal verbonden ervaringen.”

Altocloud heeft een hoofdkantoor in Galway, Ierland, en een kleiner kantoor in de US.

De customer journey management oplossing van Altocloud is een perfecte aanvulling voor de strategie van Blended AI van Genesys die AI combineert met de kracht het persoonlijke contact. Dit wordt versterkt door Kate, de personificatie van AI, automatisering en machine learning van Genesys, die klanten en agenten helpt bij het sneller en efficiënter oplossen van problemen.

====

Over Genesys
Genesys® verzorgt wereldwijd 25 miljard geweldige klantervaringen per jaar. Dit succes komt door werknemers en klanten elke dag met elkaar te verbinden, op alle kanalen. Meer dan 10.000 bedrijven in ruim 100 landen vertrouwen op ons customer experience-platform voor uitstekende bedrijfsresultaten en het opbouwen van langdurige relaties. Dankzij de combinatie van de beste technologie en menselijk vernuft zijn onze oplossingen een afspiegeling van natuurlijke communicatie, en werken zoals u denkt. Onze marktleidende oplossingen stimuleren daadwerkelijke betrokkenheid en presteren optimaal op alle kanalen, zowel on-premise als in de cloud. Communicatie zoals die hoort te zijn: vloeiend, intuïtief en resultaatgericht. Bezoek genesys.com op Twitter, Facebook, YouTube, LinkedIn en het Genesys-blog.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Maak kennis met digitale identiteiten

    De digitale economie groeit snel en de EU heeft strikte regelgeving ingevoerd om de veiligheid en privacy te waarborgen; in deze whitepaper ontdek je hoe digitale identiteiten deze transitie ondersteunen en wat dit voor jouw organisatie betekent.

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Een stortvloed aan ai-tools; ServiceNow drinkt zijn eigen champagne

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    AchtergrondData & AI

    ISO 42001 veelbelovend als standaard voor verantwoorde ai

    Maersk containerschip in de Rode Zee
    ActueelData & AI

    Verbetering nodig bij Digitale Infrastructuur Logistiek

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    ActueelData & AI

    IBM investeert miljarden in VS

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs