Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Groei kleine ondernemers stokt door tijdgebrek en weinig marketingkennis

75 procent van de kleine bedrijven is niet tevreden over hun bedrijfsresultaat. Tijdgebrek en onvoldoende marketingkennis zijn de voornaamste redenen waardoor hun groei stokt, zo blijkt uit onderzoek van We Love Communities onder 1.297 kleine ondernemers.

“Ik ben geschrokken van het feit dat zoveel kleine bedrijven niet tevreden zijn over hun bedrijfsresultaat”, zegt Digital community expert Maartje Blijleven van We love communities. Om ondernemers te helpen deze stagnatie te doorbreken en wel groei te realiseren, organiseert zij van 6 tot 9 september de gratis challenge ‘Boost je online community’.

Het onderzoek van We Love Communicaties leidt tot nieuwe inzichten in ondernemerschap. De belangrijkste onderzoeksresultaten:

  • 75 procent van de kleine bedrijven is niet tevreden over hun bedrijfsresultaat, 54 procent geeft het resultaat van hun bedrijf zelfs een onvoldoende als rapportcijfer.
  • Een derde van het aantal respondenten zegt de juiste marketingkennis te missen om hun bedrijf te laten groeien. Tijdgebrek om de kennis op te doen is de onderliggende reden.
  • De respondenten geven aan dat zij een community willen opzetten om betere zichtbaarheid te realiseren en meer klanten en omzet te behalen.
  • Een derde van de ondervraagde ondernemers heeft een community en haalt daar 11 procent van haar klanten uit.
  • 60 procent van de ondervraagde ondernemers wil leren hoe zij een community kunnen op- en uitbouwen.

Verandering doet groeien

Maartje Blijleven, founder van We Love Communities, is geschrokken van het feit dat bij veel ondernemers vooral de kennis ontbreekt om zichtbaar te zijn binnen hun doelgroep en een band met (potentiële) klanten op te bouwen. Dat geldt ook voor het feit dat deze ondernemers aangeven geen tijd hebben om deze kennis op te bouwen. “Zo kunnen zij niet groeien in hun ondernemerschap en met hun bedrijf. Dat is echt een gemiste kans. Daarin wil ik nu verandering brengen”, aldus de Digital community expert.

Challenge ‘Boost je online community’

Blijven organiseert van 6 t/m 9 september de challenge ‘Boost je online community’, om zo het tij te keren voor de ondernemers en hun business een boost te geven. Dit is een challenge voor ondernemers die willen kunnen vertrouwen op meer zichtbaarheid en een continue stroom van nieuwe klanten. Een optimale kans om in korte tijd veel kennis op te doen die hen helpt bij het realiseren van hun doelen. Deelname is gratis. Meer info en inschrijven kan via: www.welovecommunities.nl/boost.

Over Maartje Blijleven

Maartje Blijleven is keynote-spreker, #1 Managementboek bestseller auteur en heeft in de afgelopen twintig jaar haar sporen verdiend als digital community expert voor bedrijven als Endemol, KLM, Facebook en honderden kleine ondernemers. Met haar bedrijf ‘We Love communities’ helpt zij ondernemers hun business een boost te geven.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste ict-nieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2021-09-07T15:03:30.000Z DelanoPR
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.