Het inhuren van een SEO-expert zorgt ervoor dat je hier zelf geen tijd aan kwijt bent. De SEO-expert is er verantwoordelijk voor dat je website geoptimaliseerd is voor zoekmachines en dat inhoud goed overeenkomt met de zoekintentie van de gebruiker. Een ervaren SEO-professional is dan ook in staat om mogelijkheden voor verbetering van de prestaties van je website te identificeren, evenals mogelijke problemen die je website ervan weerhouden om optimaal in Google te scoren. We hebben de belangrijkste redenen om een SEO-expert in te huren op een rij gezet.
Bespaar tijd
SEO is een tijdrovend proces en als je niet over de nodige vaardigheden of kennis beschikt, kunnen er strategisch verkeerde beslissingen worden genomen, wat op de lange termijn weer extra tijd kan kosten om te 'repareren'. Het inhuren van een ervaren SEO-expert bespaart je tijd, zodat je je kunt richten op andere aspecten van je bedrijf. Met linkbuilding uitbesteden bespaar je bijvoorbeeld wekelijks uren doordat een professionele agency hier de processen al voor heeft geoptimaliseerd, en plaatsingen borgt in hun tooling.
Krijg professionele resultaten
Een ervaren SEO-expert zorgt ervoor dat je website goed geoptimaliseerd is voor de zichtbaarheid in zoekmachines. Ook worden mogelijke problemen geïdentificeerd die de prestaties van je website kunnen tegenhouden en strategieën voor verbetering uitgewerkt. Op basis van deze inzichten en ervaring gaat de SEO-expert aan de slag en zijn het de verbeteringen die voor hogere posities in Google kunnen zorgen.
Blijf op de hoogte van best practices
De wereld van SEO verandert voortdurend en het kan moeilijk zijn om zonder hulp van een expert op de hoogte te blijven van de laatste trends en best practices. Een goede SEO-expert houdt de vinger aan de pols van de industrie en houd je op de hoogte van alle veranderingen die de prestaties van je website positief kunnen beïnvloeden. Ook ontwikkelen zoekmachines constant, en als je penalty’s van Google wilt voorkomen, helpt het om samen te werken met iemand die ervaring heeft met het omgaan met bijvoorbeeld algoritme updates van zoekmachines.
Minder kosten aan tools
Als je besluit zelf je website voor zoekmachines te optimaliseren, geef je hoogstwaarschijnlijk veel geld uit aan tools, cursussen en diensten waarmee je hoopt de posities van je website in Google te verbeteren. Bij elkaar kunnen de kosten van deze tools oplopen tot meer dan honderden euro’s per maand. Een SEO-expert gebruikt dezelfde tools veelal voor meerdere klanten, waardoor een fractie van deze kosten aan jou, de klant, doorberekend worden.
Doelgerichter werken
De kans is groot dat je als ondernemer met SEO al snel door de bomen het bos niet meer ziet. Dat komt omdat er per website wel duizenden zoekwoorden zijn waar jouw bedrijf zich op kan richten. Een goede SEO-expert weet precies welke zoekwoorden het best zijn om op te richten. Hierdoor wordt het beschikbare budget effectief gebruikt en bereik je sneller de gewenste resultaten. Maar nog belangrijker weet een SEO expert prioritering aan te brengen in hoofd- en bijzaken. Op welke knoppen kan er gedrukt worden voor impact op het resultaat? Wat zijn quick wins, en wat zijn juist meer middel tot lange termijn doelen?
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: