Deze nieuwe IDC MarketScape beoordeelt de mogelijkheden en aanpak van negen leveranciers en het rapport biedt IT-beslissers verregaande analyses die hen bijstaan in hun selectie en de beoordeling van workmanagement-, en project- en portfoliomanagement-oplossingen. De samenvatting van het rapport is hier op te halen: https://www.workfront.com/resources/idc-marketscape-2020.
Volgens de IDC MarketScape Work Management onderscheidt Workfront zich met name door:
- Gebruiksgemak en toepasbaarheid: Workfront is breder inzetbaar dankzij werk‑gerelateerde gereedschappen voor interactie, ontwerp en samenwerking;
- Work management: beheer van de volledige werkcyclus, van zowel gestructureerd als ongestructureerd werk;
- Configureerbaarheid voor meervoudige gebruikstoepassingen (use cases) en werkstromen; ondersteuning van gemengde methoden (van gelijktijdig een aantal agile- en traditionele watervalmethoden naast elkaar);
- Beheer van werkverzoeken, oftewel ´request management´;
- Werkprioritering ;
- Ad hoc-werk; en
- Samenwerking in één enkelvoudige oplossing.
Aanvullend concludeert het rapport dat ´Workfront's functionaliteit en productaanbod zich in de eerste plaats richt op bedrijfsbreed workmanagement (waarin het sterk is) en dat het zich specifiek heeft gericht op integratie met bestaande bedrijfsoplossingen die mikken op verregaande, hoogwaardige ondersteuning van project-, programma-, portfolio-, resource- en financieel management en op de ondersteuning van agile werken.´
Dynamisch samenwerken
“Workfront biedt een solide workmanagement-platform, voor dynamische samenwerking”, zegt Melinda-Carol Ballou, onderzoeksleider bij IDC Research. “Workfront kan worden ingericht om werkgroepen, landen en regio´s, projecten of programma´s te ondersteunen en wordt sneller breed ingezet omdat het kan worden geïmplementeerd als één gemeenschappelijk, leidend gegevensbeheersysteem (´system of record´) voor de gehele onderneming.”
“Bij Workfront zien we het als onze opdracht om mensen bij te staan, zodanig dat zij hun werk zo goed mogelijk kunnen doen - en daar is meer voor nodig dan klassiek taakbeheer of een projectmanagement-tool”, zegt Alex Shootman, directievoorzitter van Workfront. “Workfront’s bedrijfsbrede workmanagement-platform draait nu wereldwijd bij meer dan 3000 organisaties en zorgt dat mensen en investeringen gericht, effectief en efficiënt worden ingezet, zodanig dat medewerkers greep krijgen op hun werk en zichtbare resultaten kunnen boeken.”
Meer info: https://www.workfront.com/nl/waarom-workfront
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: