Managed hosting door True
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Succes staat of valt met de klantervaring

Dit artikel delen:

Riverbed Technology heeft de resultaten gepubliceerd van de Riverbed Retail Digital Transformation Survey 2018, een onderzoek dat dieper ingaat op de huidige positie van traditionele retailers en wat ze moeten doen om in de toekomst concurrerend te blijven, te groeien en een uitstekende klantervaring te bieden. Het onderzoek onder driehonderd IT-managers in de retailindustrie in de Verenigde Staten, Australië en Duitsland onthult dat bijna de helft vindt dat het bedrijf de komende drie jaar nieuwe technologieën moet implementeren om de concurrentiepositie te behouden. 98 procent van deze groep is van mening dat cloudoplossingen een cruciale rol spelen in de transformatie van de digitale-retailervaring.

“Het onderzoek laat zien dat traditionele retailers kunnen groeien zolang ze gebruikmaken van nieuwe cloudtechnologieën om een uitstekende klantervaring te bieden en winstgevend te blijven”, zegt Subbu Iyer, SVP en CMO van Riverbed Technology. “Zo helpen een next-generation infrastructuur en beheertechnologieën retailers hun traditionele winkel en digitale mogelijkheden op succesvolle wijze te combineren, waardoor ze de opkomst van cloudtechnologieën het hoofd kunnen bieden. Riverbed weet dat de snel veranderende klantbehoeften voor retailers een grote uitdaging vormen. Daarom helpen we ze een concurrentievoordeel af te dwingen aan de hand van softwaregedefinieerde netwerken en Digital Experience Management.”

Nieuwe technologieën dichten de kloof tussen realiteit en succes
Hoewel veel retailers het belang van retailapplicaties voor winkelpersoneel inzien, beschikt 46 procent van de bedrijven hier niet over. Daarnaast heeft 58 procent van de retailmanagers geen mobiele point-of-sale-technologie voor klant-medewerkerstransacties, wat resulteert in een inflexibel verkoopproces. Op het gebied van klantgerichte technologieën wordt de kloof nog beter zichtbaar. 74 procent van de retailers beschikt niet over virtuele assistenten en 67 procent stuurt zijn klanten geen pushnotificaties met speciale aanbiedingen wanneer ze in de winkel zijn. Willen ze de snel veranderende klantbehoeften bijbenen, dan is het belangrijk dat retailers binnen korte tijd een grote inhaalslag maken.

Meer bedrijfswaarde met wifi
Een goede wifiverbinding is voor traditionele winkels essentieel om digitale diensten uit te rollen en de winstgevendheid te vergroten. Het personeel heeft een wifiverbinding nodig om zijn werk te kunnen doen en klanten maken gebruik van het gastnetwerk voor onder meer toegang tot speciale aanbiedingen en in-app of onlineshoppingtools. Hoewel 99 procent van de bedrijven zegt een wifiverbinding te hebben, biedt deze niet altijd de juiste ervaring voor klanten: 58 procent geeft aan dat de verbinding wel snel is, maar niet voldoende inspeelt op de klant. Dit blijkt bij slechts negentien procent wel het geval te zijn. Om hun concurrentiepositie te behouden, doen retailers er dus goed aan hun wifiverbinding en monitoringstrategie flink onder handen te nemen.

Succes staat of valt met de klantervaring
Veel traditionele retailers kiezen voor een omnichannel-benadering om de klantervaring te verbeteren. Hun strategie voor deze verbetering is tweeledig: snel nieuwe innovaties en applicaties uitrollen (53 procent) en een naadloze online-to-store-ervaring bieden (vijftig procent). Om de winkelervaring van klanten ook daadwerkelijk te maximaliseren, is het nodig dat de traditionele winkel flexibeler wordt en sneller op veranderingen kan inspelen. 49 procent denkt dat het realtime monitoren van, en aanpassen aan winkelgedrag hier prioriteit heeft, en 47 procent denkt dat het nodig is om te focussen op het verzamelen van data over de klantervaring en -tevredenheid.

Een belangrijke rol voor next-generation technologieën
Het onderzoekt toont ook de impact van next-generation technologieën op het succes van in-store initiatieven aan. Van netwerken tot en met wifi en van applicatiemonitoring tot en met infrastructuur en Digital Experience Management-technologieën: al deze technologieën helpen retailers hun omnichannel-aanpak uit te rollen. De komende twaalf maanden zijn retailers van plan hun digitale transformatie te ondersteunen door op de volgende gebieden te investeren.
• De mogelijkheid om locaties snel uit te breiden (51 procent).
• Verbeteren van de in-store wifiverbinding en mobiele diensten voor medewerkers en klanten (49 procent).
• Tools vergaren om klantenapps beter te monitoren op bijvoorbeeld gebruikspercentage en gebruikservaring (48 procent).
• Point-of-sale-connectiviteit en -continuïteit garanderen in de winkels (47 procent).
• Nieuwe digitale diensten en applicaties voor medewerkers en klanten (47 procent).
• Meer enterprise mobility-applicaties op verschillende apparaten voor verhoogde productiviteit (45 procent).

Next-generation technologieën helpen retailers hun online- en in-store kanalen te optimaliseren, waardoor ze hun concurrentiepositie behouden en hun winstgevendheid vergroten. Met de juiste technologiestrategie bieden retailers hun klanten een naadloze ervaring en verlagen ze tegelijkertijd hun kapitaal- en operationele kosten.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.