Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Donor engagement platform Avanade, UNICEF en Microsoft helpt non-profits

Dit artikel delen:

Avanade, UNICEF Nederland en Microsoft hebben een innovatieve cloud-gebaseerde oplossing ontwikkeld om de manier waarop non-profitorganisaties omgaan met donateurs te transformeren. De oplossing brengt data uit de hele organisatie samen om realtime inzichten te bieden die helpen het aantal donaties te verhogen en de efficiëntie van de back-office te verbeteren.

Het platform voor donor engagement is gebaseerd op het Dynamics 365-platform van Microsoft en  oorspronkelijk ontwikkeld voor UNICEF Nederland en wordt nu beschikbaar gesteld aan alle non-profitorganisaties. Het levert naar verwachting wereldwijd 100 miljoen euro aan besparingen op.

UNICEF is in meer dan 190 landen actief om levens te redden, de rechten van miljoenen kinderen te beschermen en hen te helpen hun potentieel te realiseren, van de vroege kinderjaren tot de adolescentie. Particuliere donateurs en vrijwilligers leveren een bijdrage in tijd en middelen en gebruiken hun invloed om lokale UNICEF-inspanningen in 34 landen over de hele wereld te ondersteunen.

Realtime inzichten en beter beeld van donateurs

Om niet langer gebruik te hoeven maken van verouderde en dure methoden voor fondsenwerving, werkte UNICEF Nederland samen met de teams van het Microsoft Tech for Social Impact-initiatief en Tech for Social Good van Avanade. Het doel was om de back-office activiteiten te transformeren en de manier waarop UNICEF Nederland relaties onderhoudt met donateurs te verbeteren. Door gebruik te maken van Microsoft Dynamics 365 Customer Experience en Customer Insights, zijn de financiële, operationele en marketingdata van UNICEF Nederland nu geïntegreerd in één cloud-gebaseerd platform dat realtime inzichten biedt en een ​​beter beeld geeft van donateurs. Het platform maakt het ook mogelijk gepersonaliseerde communicatie te creëren om mensen aan te moedigen levenslange supporters te worden en UNICEF te helpen bij de uitrol van de programma's.

“We waren op zoek naar een oplossing waarmee we op een meer persoonlijke manier met onze donateurs in contact konden komen. Hun steun, tijd en donaties zijn zeer welkom en van cruciaal belang om de belangen van kinderen te dienen", zegt Bart de Ruigh, Directeur Operations & Finance bij UNICEF Nederland.

“Bij Avanade is het ons doel om echte menselijke impact te maken en ik ben trots op het werk van onze teams in samenwerking met UNICEF Nederland en Microsoft, om het leven van kinderen wereldwijd te verbeteren”, zegt Pam Maynard, CEO van Avanade. "Het is nog mooier dat de oplossing die we samen hebben ontwikkeld ook andere non-profitorganisaties in staat stelt sterkere, duurzame relaties aan te gaan met hun donateurs."

“UNICEF Nederland zet zich in om de levens van miljoenen kinderen over de hele wereld te veranderen. Door Microsoft Dynamics 365 te gebruiken, gebaseerd op standaarden voor de non-profitsector zoals het Common Data Model, draagt de organisatie niet alleen bij aan het realiseren van de eigen missie, maar ook aan de maatschappij met een repliceerbare oplossing. Het is zowel nederig als ongelooflijk inspirerend om hier deel van uit te maken", zegt Erik Arnold, CTO van de Microsoft Tech for Social Impact-groep.

Deze oplossing, gebaseerd op Microsoft's ‘Common Data Model for Non-profits’, is nu ook beschikbaar voor andere non-profitorganisaties en biedt een betaalbare manier om te werken met de nieuwste Microsoft-technologie. “Alle sectoren profiteren van herbruikbare oplossingen. Het stelt hen in staat snel te implementeren en op te schalen tegen lagere kosten”, zegt Ralf van den Ham, Client Lead, Unicef Nederland bij Avanade. "Dit is nog belangrijker voor non-profitorganisaties die het maximale uit hun budgetten moeten halen. We hebben het voorrecht samen te werken met UNICEF Nederland om een ​​oplossing te creëren die het doen van een donatie aanmoedigt en daardoor het leven van kinderen over de hele wereld verbetert."

Avanade introduceerde in 2018 het Tech for Social Good-initiatief met als doel een betrouwbare partner te zijn voor non-profitorganisaties en systemische verandering teweeg te brengen met het gebruik van Microsoft-technologieën. Sindsdien zijn er  meer dan 100 projecten opgeleverd voor meer dan 50 non-profitorganisaties.                                          

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste ict-nieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2021-12-16T21:08:28.000Z Avanade
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.