Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Onderzoek: Bedrijven missen tools om klantgegevens te begrijpen

27 november 20203 minuten leestijdData & AI

Amplitude, marktleider op het gebied van Product Intelligence, heeft de resultaten bekendgemaakt van een wereldwijd onderzoek dat de houding en aanpak van organisaties meet ten aanzien van het bouwen van digitale producten en ervaringen.

In deze studie, uitgevoerd door Adience, werden C-level executives, VP’s, directeuren en managers die toezicht houden op business- en productteams, ondervraagd om te begrijpen hoe organisaties zich aanpassen aan de digital-first realiteit. Het rapport toont dat bedrijven die Product Intelligence niet hebben omarmd als bedrijfsgroeistrategie, inkomsten laten liggen. De meeste organisaties geven aan dat ze niet over de juiste tools beschikken om klantgegevens te begrijpen en erop te reageren.

Belangrijkste bevindingen van het Amplitude Product Intelligence Report:

  • Bedrijven hebben blinde vlekken als het gaat om klantgedrag – Terwijl 97% van de bedrijven vindt dat het verbeteren van de digitale ervaring voor gebruikers een prioriteit is, zegt 71% dat ze niet precies weten waar ze moeten beginnen als het gaat om het begrijpen van het gedrag van hun gebruikers. 38% zegt dat ze niet weten wat ze moeten doen om hun digitale ervaring te verbeteren.
  • Klantenbinding op digitale platforms blijft een uitdaging voor de meerderheid van de organisaties –  69% van de bedrijven zegt niet te weten waar ze moeten beginnen als het gaat om het vasthouden van klanten op digitale platforms.
  • Verborgen data kost bedrijven tijd en geld –  69% van de teams wacht een paar dagen tot een volledige week om antwoorden te krijgen op eenvoudige dataverzoeken, waarbij 59% van de organisaties zegt dat hun productteams geen directe toegang hebben tot gedragsgegevens.
  • Teams nemen vaak kritische productbeslissingen op basis van hun gevoel – 77% van de productteams vertrouwt op best practices en instinct bij het bouwen van productroadmaps. Slechts 20% van de productteams heeft toegang tot een behavorial data tool die eenvoudig is te gebruiken.
  • Bedrijven met realtime inzicht in het gedrag van klanten hebben meer succes – Bedrijven die Product Intelligence-oplossingen gebruiken, hadden 5,5 keer meer kans om meer dan 25% omzetgroei jaar-op-jaar te realiseren.

Introductie van nieuwe Journeys-oplossingOm teams te helpen focussen op de momenten die het belangrijkst zijn voor de hele customer journey, introduceert Amplitude Journeys, een oplossing die gebruikmaakt van machine learning. Door de duizenden mogelijke gebeurtenissen op een customer journey te evalueren, analyseert Journeys de weinige exacte momenten die de grootste zakelijke impact hebben, zoals drop-off of paden die de hoogste conversie opleveren. Productteams kunnen deze real-time, voorspellende data gebruiken om het exacte frictie- of conversiepunt per gebruiker te identificeren en klanten te groeperen voor gerichte berichten en aanbiedingen om de conversie te versnellen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Meer lezen

    Handen, samenwerken, fusie
    ActueelOverheid

    Meer regie en samenwerking bij digitalisering overheid

    grens België - Nederland
    ActueelData & AI

    Ai in de Benelux: veel strategie, weinig uitvoering

    Jacob Spoelstra argwanend
    OpinieData & AI

    Spoelstra Spreekt: Veel te laat

    Europese Unie
    AchtergrondData & AI

    Wake-up call voor inkopers ai

    ActueelCarrière

    Kort: Brunel viert 50ste verjaardag, Wortell wint gunning veiligheidsregio (en meer)

    ActueelCarrière

    Kort: reorganisatie bij TomTom, investeringen in ai betaalt zich snel uit (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs