Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Onderzoek: Bedrijven missen tools om klantgegevens te begrijpen

Dit artikel delen:

Amplitude, marktleider op het gebied van Product Intelligence, heeft de resultaten bekendgemaakt van een wereldwijd onderzoek dat de houding en aanpak van organisaties meet ten aanzien van het bouwen van digitale producten en ervaringen.

In deze studie, uitgevoerd door Adience, werden C-level executives, VP's, directeuren en managers die toezicht houden op business- en productteams, ondervraagd om te begrijpen hoe organisaties zich aanpassen aan de digital-first realiteit. Het rapport toont dat bedrijven die Product Intelligence niet hebben omarmd als bedrijfsgroeistrategie, inkomsten laten liggen. De meeste organisaties geven aan dat ze niet over de juiste tools beschikken om klantgegevens te begrijpen en erop te reageren.

Belangrijkste bevindingen van het Amplitude Product Intelligence Report:

  • Bedrijven hebben blinde vlekken als het gaat om klantgedrag - Terwijl 97% van de bedrijven vindt dat het verbeteren van de digitale ervaring voor gebruikers een prioriteit is, zegt 71% dat ze niet precies weten waar ze moeten beginnen als het gaat om het begrijpen van het gedrag van hun gebruikers. 38% zegt dat ze niet weten wat ze moeten doen om hun digitale ervaring te verbeteren.
  • Klantenbinding op digitale platforms blijft een uitdaging voor de meerderheid van de organisaties -  69% van de bedrijven zegt niet te weten waar ze moeten beginnen als het gaat om het vasthouden van klanten op digitale platforms.
  • Verborgen data kost bedrijven tijd en geld -  69% van de teams wacht een paar dagen tot een volledige week om antwoorden te krijgen op eenvoudige dataverzoeken, waarbij 59% van de organisaties zegt dat hun productteams geen directe toegang hebben tot gedragsgegevens.
  • Teams nemen vaak kritische productbeslissingen op basis van hun gevoel - 77% van de productteams vertrouwt op best practices en instinct bij het bouwen van productroadmaps. Slechts 20% van de productteams heeft toegang tot een behavorial data tool die eenvoudig is te gebruiken.
  • Bedrijven met realtime inzicht in het gedrag van klanten hebben meer succes - Bedrijven die Product Intelligence-oplossingen gebruiken, hadden 5,5 keer meer kans om meer dan 25% omzetgroei jaar-op-jaar te realiseren.

Introductie van nieuwe Journeys-oplossingOm teams te helpen focussen op de momenten die het belangrijkst zijn voor de hele customer journey, introduceert Amplitude Journeys, een oplossing die gebruikmaakt van machine learning. Door de duizenden mogelijke gebeurtenissen op een customer journey te evalueren, analyseert Journeys de weinige exacte momenten die de grootste zakelijke impact hebben, zoals drop-off of paden die de hoogste conversie opleveren. Productteams kunnen deze real-time, voorspellende data gebruiken om het exacte frictie- of conversiepunt per gebruiker te identificeren en klanten te groeperen voor gerichte berichten en aanbiedingen om de conversie te versnellen.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Vacatures Datamanagement

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2020-11-27T15:17:15.000Z Amplitude
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.