Managed hosting door True
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Pernod Ricard kiest voor Uniface

Pernod Ricard kiest voor Uniface vanwege de technologische expertise en slagvaardigheid bij het definiëren, ontwikkelen en implementeren van een nieuw webplatform.

Parijs, Frankrijk, 30 juli 2018 - Pernod Ricard heeft een deal gesloten met zijn wereldwijde softwareleverancier Uniface om de bedrijfskritische applicatie, genaamd Spirit 1, te moderniseren. Een belangrijke reden voor de keuze van Pernod Ricard is de Dynamic Server Page (DSP) - technologie van Uniface, die de tijd en moeite die het kost om traditionele applicatieschermen om te zetten in responsieve webpagina's, drastisch verlaagt. Met behulp van de nieuwste versie, Uniface 10, creëren Pernod Ricard en Uniface nu gezamenlijk een webgebaseerde opvolger van Spirit 1, het Spirit Management Platform (SMP).

Het project werd officieel ondertekend in juli 2018 en de ontwikkeling van de applicatie is kort daarna van start gegaan.

Pernod Ricard's Jean-François Bernard, Group CTO zei: "Deze applicatie is van cruciaal belang voor onze hele organisatie, omdat het productieproces beheert van het distilleren van sterke dranken tot het mengen en bottelen ervan. Daarom moesten we ons verouderde client/server-platform vervangen door een platform dat ons de komende 10-15 jaar zal ondersteunen. Uniface is de beste oplossing gebleken, niet alleen vanwege de technologie, maar ook vanwege het deskundige advies dat daarbij hoort. Jean-François Bernard, gaat verder: "Met Uniface kunnen we een groot deel van onze huidige code hergebruiken en onze applicatie optimaliseren met behulp van de nieuwste technieken en hulpmiddelen zoals REST, JSON en Java. Uniface 10 met zijn DSP's maakt het bouwen van een webapplicatie flexibel, snel en vriendelijk voor ontwikkelaars. " Voortbouwend op een vertrouwensrelatie die vele jaren teruggaat, ontwikkelen Uniface en Pernod Ricard nu gezamenlijk SMP met behulp van de expertise van de Uniface Development Factory. De gemoderniseerde applicatie zal worden ingezet bij alle grote merken van Pernod Ricard, waaronder Chivas in Schotland, Jameson in Ierland en Martell in Frankrijk.

Contact: Jean-François Bernard Group CTO

Over Pernod Ricard Opgericht in 1975 na de fusie van twee Franse producenten van sterke drank, Pernod en Ricard, respectievelijk opgericht in 1805 en 1932, is Pernod Ricard Group wereldwijd nummer 2 geworden in de branche voor wijnen en gedistilleerde dranken. Het staat genoteerd op de CAC40 (Franse beurs). Door innovatie en externe groei heeft de groep een prestigieuze portfolio van internationaal erkende merken opgebouwd, waarvan er 17 tot de wereldwijde top 100 van wijnen en gedistilleerde dranken behoren. 

Over Uniface Uniface is de toonaangevende leverancier van modelgedreven, low-code applicatie-ontwikkeling en implementatiesoftware voor ondernemingen, software-integrators en ISV's. Met continue ondersteuning voor nieuwe technologieën, is Uniface het ontwikkelingshulpmiddel bij uitstek voor organisaties die een ongeëvenaarde productiviteit in de industrie willen realiseren. Uniface is platform onafhankelijk waardoor toepassingen kunnen werken op de meest gebruikte hardwareplatforms en besturingsomgevingen. Meer informatie op www.uniface.com

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.