NFON AG, de enige pan-Europese aanbieder van telefoniesystemen uit de cloud, heeft een nieuw kernproduct: Cloudya. De volledig nieuw ontwikkelde telefonieoplossing combineert eenvoud, onafhankelijkheid en betrouwbaarheid in een geïntegreerde gebruikersinterface. Dit gebeurt platformonafhankelijk en via één login. Cloudya is vanaf vadaag beschikbaar voor Chrome. Tot 1 februari 2019 worden achtereenvolgend de mobiele apps voor iOS (vanaf 10.0) en Android (vanaf 7.0) en de desktop apps voor MacOS (vanaf 10.12) en Windows 10 inclusief de browserversies voor Safari en Firefox gelanceerd.
NFON Cloudya zorgt voor toegankelijkheid op elk moment en vanaf elke locatie. Ofwel via de browser, de desktop-app, de mobiele app of via bureautelefoon op de werkplek. “Cloudya is de toekomst van de bedrijfscommunicatie en de volgende belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van de NFON Group”, aldus Hans Szymanski, CEO en CFO van NFON AG.
De markt voor cloud telefonie-oplossingen is nog jong en groeit continu in Europa. De jaarlijkse groei bedraagt 16 procent en voor 2022 worden er 26 miljoen cloud telefoonaansluitingen verwacht. Deze ontwikkeling wordt verder versterkt door de nog steeds toenemende trend van mobiele communicatie en continu veranderende werkpraktijken. “De markt schreeuwt letterlijk om oplossingen die deze ontwikkelingen aankunnen”, zegt Markus Krammer, Vice President Product & New Business. “Oplossingen die aan deze behoefte kunnen voldoen met eenvoudige en handige tools en zo digitalisering, transformatie en efficiëntie-verbetering van Europese bedrijven bevorderen en ondersteunen, zijn enorm handig in een steeds complexere en snellere werkomgeving. Cloudya staat voor apparaat-onafhankelijke en intuïtieve communicatie met een speciale focus op absoluut eenvoudig gebruik – altijd, overal en op elk apparaat.
Cloudya is de basis voor toekomstige geïntegreerde samenwerkingsdiensten en werd ontwikkeld voor de digitale werkomgeving van morgen, met onder meer screen sharing, chat en video.”Cloudya is gebaseerd op de nieuwste web-technologieën zoals WebRTC (Web Real-Time Communication). Dit betekent bijvoorbeeld dat updates voor de gehele Cloudya suite met minimale inspanning beschikbaar kunnen worden gesteld – ongeacht browser, app of besturingssysteem. “Het gebruik van moderne tools zoals WebRTC en krachtige JavaScript-frameworks helpt ons te de hoogste kwaliteit, veiligheid en ontwikkelingssnelheid te bereiken”, zegt Jan-Peter Koopmann, CTO bij NFON AG. Cloudya is een eigen ontwikkeling van NFON AG en combineert een soepele gebruikerservaring (UX) met de hoge beschikbaarheid en constante perfectie van de backend.
Jan-Peter Koopmann: “Een frontend kan alleen maar zo goed zijn als de backend met al zijn talloze verborgen processen. Cloudya is de basis van alle toekomstige ontwikkelingen.”Voor het eerst biedt NFON AG met Cloudya een Europabreed en homogeen tariefmodel. “Cloudya is de uniforme en centrale communicatie-interface voor de gebruikers”, zegt César Flores Rodríguez, Chief Sales Officer van NFON AG. “Cloudya is veel meer dan alleen een nieuw product. Cloudya is een essentieel onderdeel van een paradigmawisseling dat ons zal helpen de groeiende markt in Europa te bedienen en zal bijdragen aan het bereiken van ons doel: de Europese markt domineren. De nieuwe vrijheid van bedrijfscommunicatie is eenvoud, onafhankelijkheid en betrouwbaarheid. Dit omvat bijvoorbeeld eenvoudige en uitgebreide log-in, plug-and-play implementatie, intuïtieve bediening, vrije apparaat-keuze, maximale beschikbaarheid, de hoogst mogelijke standaarden voor gegevensbeveiliging en nog veel meer.”