Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Millennials veranderen woningmarkt voorgoed

In de afgelopen jaren hebben de Millennials hun langverwachte entree op de woningmarkt gemaakt. Als eerste generatie die is opgegroeid in het digitale tijdperk benaderen zij hun huizenjacht op een radicaal verschillende manier. De Millenials zijn welvarender, minder geworteld, tech-savvier en hiernaast ook veeleisender dan de generaties die hen zijn voorgegaan. Met hun entree op de woningmarkt stellen zij veel gevestigde praktijken op de proef.

De Millennials zijn de eerste generatie die in het internettijdperk is opgegroeid en hierdoor bestaat er voor hen geen tegenstelling tussen online en offline. Voor Millennials zijn deze werelden op een natuurlijke manier vervlochten in ieder facet van hun bestaan. Ze onderhouden vriendschappen via Facebook, vinden een baan via LinkedIn, delen reiservaringen op Instagram en zoeken hun partner via Tinder. Met hun entree op de woningmarkt projecteren Millennials deze app-gedreven werkelijkheid op het hypotheekproces en in het rapport “Trends in Mortgage Tech” neemt Hyarchis de vijf belangrijkste gevolgen hiervan onder de loep. 

Klantervaring in het digitale tijdperk

Uit het rapport komt naar voren dat veel financiële dienstverleners nog gebruik maken van omslachtige kredietverleningsprocessen die draaien op verouderde technologie met weinig aandacht voor de klantervaring. De kloof tussen deze ervaring en de gewenste klantbeleving van Millennials is een belangrijke oorzaak voor de snelle groei van neobanken zoals Revolut, Bunq en N26. Hierover zegt Adriaan Hoogduijn, COO van Hyarchis het volgende: “Kijk je kritisch naar deze online aanbieders, dan is hun productaanbod geenszins vernieuwend. Het enige waarmee zij zich écht onderscheiden is het feit dat zij hun producten uitsluitend online aanbieden. De populariteit van neobanken is daarom dan ook niet te danken aan hun productaanbod, maar hoofdzakelijk aan het succesvol faciliteren van de customer journey van het digitale tijdperk”.

Strijd om klant van morgen

“Waar neobanken vijf jaar geleden nog een rariteit waren, behoren ze inmiddels tot de sterkste financiële merken ter wereld. In de markt worden neobanken nog altijd gezien als challengers, maar voor de huidige generatie vormt de online klantbeleving eenvoudigweg de norm. Zij zijn niet anders gewend dan zaken volledig online te kunnen regelen. Dat doen ze op dit moment al met een bankrekening, verzekering, lening of aandelenportefeuille en dit willen zij straks ook met hun hypotheek, ”, aldus Adriaan Hoogduijn.

Het zal nog enkele jaren duren voordat de nieuwe gebruiken rondom woningaankop zijn uitgekristalliseerd. Het rapport “Trends in Mortgage Tech” laat echter zien dat, in de strijd om de klant van morgen, technologische ontwikkelingen elkaar in rap tempo en met wisselend succes zullen opvolgen. De winnaar in deze strijd is niet degene die op het juiste intiatief wedt, maar degene die zich het makkelijkst kan aanpassen op de zich ontwikkelende klantwens. Met sterke competitie vanuit het Fintech-domein zullen traditionele spelers zich vroegtijdig moeten wapenen om hun marktaandeel te behouden. Het rapport geeft hiervoor enkele handvatten in de vorm van de belangrijkste tech trends in de hypotheekmarkt.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste ict-nieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2021-03-03T15:51:50.000Z Hyarchis
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.