Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Nieuw platform voor verhuur gereedschap schudt markt wakker

Tilburg, 18 maart 2021 — Het platform HeyHo start met een innovatief concept voor de digitale verhuur van gereedschap om klussers het leven makkelijk te maken. Zo hoeven consumenten geen borg te betalen en wordt het gereedschap thuisbezorgd. Ook is verlengen van de huurperiode altijd mogelijk en retourneren kan via een postpunt. Steeds minder mensen kopen eigen gereedschap. Het past in de trend waarbij we producten wel willen gebruiken, maar niet perse hoeven te bezitten. Bijna iedereen met een eigen huis heeft weleens een hogedrukreiniger, cirkelzaag, bandschuurmachine of boorhamer geleend van familie, vrienden of buren. HeyHo haakt in op deze ontwikkeling en is de eerste digitale aanbieder die klanten compleet ontzorgt met de verhuur van gereedschap.

De gereedschap verhuurmarkt is groot en stabiel in Nederland. Product Owner Chris Traxel licht toe: “Misschien is dat de reden dat traditionele spelers in gereedschapsverhuur nooit helemaal met hun tijd zijn meegegaan. Hoog tijd voor een digitale aanbieder die de klant 100% centraal zet in alle facetten van verhuur van gereedschap”. Daarom is ook customer support een belangrijk onderdeel van de dienstverlening. Femke Bertens van HeyHo zorgt er voor dat online alle vragen over het juiste gebruik van het gehuurde gereedschap beantwoord worden.

Een klusmaat met een schuur vol professioneel gereedschap

HeyHo wil er zijn voor elke klusser, professional of beginner, die elke klus tot een goed einde wil brengen. Met het beste gereedschap gaat dat nou eenmaal beter. Als moderne en digitale dienstverlener met bijpassende communicatie is het alsof HeyHo een klusmaat is met een schuur vol professioneel gereedschap. 

“We bieden een technisch vooruitstrevend platform aan huurders. Alles is online te regelen. Bovendien is het mogelijk om gereedschap te laten bezorgen op locatie. Bij HeyHo betaal je daarnaast ook helemaal geen borg. Een kwestie van vertrouwen, gestut door de digitale mogelijkheden van mobiel bankieren”, aldus Traxel. Category Manager Sander Hoogers voegt toe: “En is je klus niet af? Dan huur je probleemloos een dagje langer.” 

Frustraties leiden tot iets nieuws

Het waren de welbekende frustraties bij conventionele verhuurbedrijven die de oprichters van HeyHo op het idee brachten een nieuw gereedschapsverhuurplatform te ontwikkelen. Ten eerste wil HeyHo het proces vereenvoudigen en klussers zodoende beter en volledig digitaal ondersteunen. Traxel: “Via het platform kies je gemakkelijk voor een soort gereedschap. Je voegt verbruiksartikelen toe zoals schuurpapier, boortjes en zaagbladen. Vervolgens reserveer en bestel je het gewoon op e smartphone. Wat ons uniek maakt is dat je gereedschap kunt huren zonder borg te hoeven betalen. Bovendien wordt het gereedschap thuisbezorgd.” Na de klus kan het gereedschap geretourneerd worden via het dichtstbijzijnde postpunt in de opvallende, herbruikbare HeyHo krat. 

Online bestellen doen we al vaker

“Bouwmarkten zijn dicht of alleen open op afspraak, dus waarom niet online gereedschap huren en thuis laten bezorgen?”, vervolgt Traxel. “HeyHo zag voor de pandemie dat mensen het beu zijn om een uur in de rij te staan op zaterdagochtend. De versnelde digitalisering door alle restricties heeft versterkt hoe snel we wennen aan online bestellen en thuisbezorgen. Daar profiteert HeyHo natuurlijk ook van..” 

Met de kennis die mede oprichter Bram Mutsaers heeft opgedaan bij gereedschapscentrum.nl en Johan van de Pol bij Emico had HeyHo een vliegende start. Daarbij moest HeyHo ook veel energie steken in het vinden van de juiste partners, het logistieke proces, de juridische kanten en de volledige digitale afwikkeling van een huur- en verbruiks transactie.. Maar inmiddels staat het concept als een huis

HeyHo verwacht de komende maanden het assortiment en de functionaliteiten verder uit te breiden. HeyHo wil een serieuze challenger zijn op de verhuurmarkt. Los van de groei in omzet, ligt de focus op inhoud van het nieuwe platform en voornamelijk tevreden klussers in alle segmenten. Door de klant mogelijkheid te bieden om suggesties te doen over assortimentsbreedte en diepte hoopt HeyHo snel een gericht assortiment te hebben waardoor nog meer mensen gebruik maken van het platform.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste ict-nieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2021-03-18T12:15:15.000Z HeyHo.nl
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.