Een nieuw digitaal portaal moest het Koning Willem I College helpen een stap te zetten in de reis naar een digitaal werkend ‘community college’ en het faciliteren van zelfsturend leren; het onderwijs van de toekomst. Hoe verliep de voorbereiding en livegang van het nieuwe portaal voor 1.500 medewerkers en de vernieuwing van de gekoppelde app voor de 13.000 studenten?
We gingen in gesprek met Gonda Fransen, communicatieadviseur, Kees van Uden, directeur Informatiebeheer en Desiree Vonk, hoofd Studentencommunicatie bij KW1C.
Online community portal
De missie van het Koning Willem I College (KW1C) luidt: “Het succes van de student is de reden van ons bestaan.”
Met het project rondom “Het Portaal” was de bedoeling om een online community portal te creëren waar studenten en medewerkers elkaar kunnen vinden en samenwerken. Maar waar in de toekomst ook ouders en externen zoals stagebedrijven de verbinding met KW1C kunnen vinden. De oplossing omvat onder andere een sociaal intranet en een Document Management Systeem.
Community college
Gonda: “De stip aan de horizon is voor KW1C dat we een community college worden, ook online. ‘Community college’ betekent voor ons dat we midden in de maatschappij staan, dat we heel goed weten wat er om ons heen speelt.”
Office 365 met een vertrouwde partner
De keuze voor Office 365 was snel gemaakt, mede dankzij het Microsoft-tenzij beleid van het Koning Willem I College. Motion10 werd aangehaakt voor het Portaal doordat wij KW1C al eerder hielpen met implementatie van integratie-oplossingen met behulp van BizTalk 2016 en API Management, en met de implementatie van Project Online.
Resultaten en het volledige klantverhaal
Het portaal is inmiddels zelfstandig door het Koning Willem I College live gebracht. Het nieuwe portaal wordt al snel enthousiast gebruikt door alle medewerkers; studenten maken veel gebruik van de gekoppelde app. Activiteiten ten bate van adoptie zijn ondertussen nog in volle gang.
Hoe verliep het project, en hoe beviel het werken met Scrum? Welke tips zou het projectteam van KW1C meegeven voor het vormgeven van een studenten- en medewerkersportaal? U leest er alles over in de volledige case study.