Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

ITAM solutions zet uitdagende toekomstvisie neer tijdens The BOOST 2023

Speciaal voor Professionals op de gebieden IT Asset Management en IT Service Management organiseerde ITAM solutions ‘The BOOST 2023’, een inspiratie- en kennisevenement dat erop is gericht om de bezoekers een optimale voorbereiding te geven voor het nieuwe jaar. In een bomvolle zaal bij Innstyle in Maarssen, verzamelde zich op 13 september jongstleden een keur aan vooruitstrevende IT’ers. ITAM solutions presenteerde in een ‘Big Reveal’ zijn uitdagende nieuwe propositie.

De wereld om ons heen verandert razendsnel. Op ieder gebied wordt technologie en IT-tooling ontwikkeld om in de behoeften van de moderne organisatie te voorzien. Dit brengt met zich mee dat IT-landschappen ongelooflijk complex geworden zijn. In deze snelgroeiende hybride IT-omgeving is het een ware uitdaging om overzicht te krijgen én houden. En dit geldt evenzogoed voor de kosten. ITAM solutions biedt houvast.

REPORTAGE EVENT

Voordat de BOOST-deelnemers kennis konden nemen van de nieuwe propositie van ITAM solutions, stond hen interessante mix te wachten van nieuwe visie en best practices van sponsorpartners Snow, 4me en Lansweeper. Na de aftrap van ITAM solutions’ CEO Khalid Hafid, presenteerden de sponsoren in korte sprints van 7 minuten hun visie op de toekomst en de manier waarop zij hierop inspelen met hun tooling.

Werven van IT-talent: 3’ 12’ E

Aansluitend deed futurist René Boender een boekje open over de (IT-)medewerkers van de toekomst. Een belangrijk en relevant thema: Want hoe kom je aan talent? Hoe motiveer, boei en bind je Gen Z nu en straks aan jouw organisatie? René Boender presenteerde zijn 3’ 12’ E - regel:

“Alles begint met opvallen, of het nu om een beurs, een website, een advertentie of een baan gaat: je moet de kijker pakken. Voor deze PAR (Primaire Affectieve Reactie) heb je 3 seconden de tijd. Heb je eenmaal die eerste aandacht, dan krijg je 12 seconden om de lezer of kijker te overtuigen dat zijn impulsieve handeling om jouw uiting te bekijken écht de moeite waard was. Lukt je dat, dan heb jij een plek in het hoofd van de ontvanger veroverd (Eternity) en kun je werken aan het transformeren van dit eerste contact naar uiteindelijk een contract.

Eerste stap integratie-roadmap uitgerold

In de break-out sessie werd de eerste geïntegreerde tooling gepresenteerd: In de ITSM-tool Clientele neemt het bedrijf een SAM-module op inclusief Lansweeper integratie. Dit maakt het mogelijk om de CMDB te verrijken en de data beter (voor beide processen ITSM en SAM) te benutten. ITAM solutions bouwt de komende tijd verder aan de geïntegreerde roadmap.

Verder sloten de break-out sessies perfect aan op het thema complexiteit reduceren. 4me presenteerde een best practice van Visma / Raet van ITSM op enterprise niveau, Ronald Scherpenisse liet zien hoe AI-modellen SAM en ITAM kunnen helpen en Martijn Braamskamp deed een boekje open over zijn zoektocht om grip te krijgen op cloud-software spend door te focussen op gebruik (utilisatie). 

Universeel Service Management

Een disruptieve visie, kwam van Jan van Bon, chief architect achter de USM-methode. Jan van Bon stelt dat een wildgroei aan methodes, processen en practices in de ITSM vooral veel complexiteit en verwarring brengt. Met USM (Universeel Service Management) ging hij terug naar de tekentafel en schetste een model dat zich kenmerkt door eenvoud (slechts 5 processen en 8 workflows) die toepasbaar zijn op iedere service. Dit simpele model maakt services veel gemakkelijker beheersbaar en wint snel aan populariteit in de IT en andere branches. De voordelen van USM:

  • USM is generiek en toepasbaar op elke (soort) service
  • USM is eenvoudig van opzet (er zijn slechts 5 processen en 8 workflows)
  • USM helpt de serviceprestatie en daarmee klanttevredenheid vergroten
  • USM is makkelijk te beheersen en te rapporteren, levert veel grip
  • USM is uitstekend toepasbaar op de IT-praktijk zoals ITIL, ASL, BiSL en DevOps

Clientele en 4me zijn tot dusverre de eerste IT-tools die een werkwijze via USM aanbieden. Wij zijn ervan overtuigd dat we nog veel gaan horen van USM en gebruiker de principes voor eigen ontwikkeling en innovatie.

Big Reveal

Aan het slot van The BOOST 2023 deed Khalid Hafid het publiek een onthulling. ITAM solutions, Mproof en Infravision gaan samen verder onder de naam: onitnow. Met de naam geeft het bedrijf expliciet uitdrukking aan haar relevante en actuele missie: We Reduce Waste & Complexity in IT.

The BOOST worldwide

The BOOST 2023 Azië vond plaats op 27 september in Maleisië, 4 oktober in Indonesië en 6 oktober in Singapore. Ook krijgt het als nieuwe-visie-evenement in 2023 een nieuwe editie in Nederland.

‘We reduce waste & complexity’

Recent nam ITAM solutions de ITSM specialisten Mproof en Infravision over. Vanuit het credo ‘we reduce waste & complexity in IT’ ontwikkelde het een nieuwe propositie waarbij het de van oudsher gescheiden disciplines ITAM en ITSM integreert tot één sterke (en overzichtelijke) managementdiscipline. Hierin komen het perspectief van de gebruiker (die altijd wil kunnen beschikken over de juiste functionaliteiten) samen met die van de organisatie (die veilig, compliant en kostenefficiënt wil werken).

ITAM solutions noemt deze integratie ‘Identity Lifecycle Management’ ofwel de optimale beheersing van software en hardware assets over de gehele levenscyclus van de gebruiker (vanaf het moment van binnenkomst, tot zijn vertrek). Door het IT-management in dienst van de gebruiker te stellen ontstaat een nieuw niveau in serviceverlening op het snijvlak van de belangen van de gebruiker en de organisatie.

 

Meer weten?

Wilt u meer weten over dit evenement of heeft u andere vragen? Kijk op onze website itamsolutions.nl of neem contact met ons op via 040 369 0540 of mail ons via marketing@itamsolutions.nl.

 

Over ITAM solutions

ITAM solutions heeft een hoofdkantoor in Eindhoven en nevenvestigingen in Leiden, Gorinchem en Singapore. Het bedrijf biedt managed services, consultancy en tooling op het gebied van IT Asset management (ITAM), IT Service Management (ITSM), Enterprise Service Management (ESM) en Service Integration and Management (SIAM). ITAM solutions is recent opgenomen als vooraanstaande wereldspeler in het Magic Quadrant ITAM van Gartner. Verder is ITAM solutions vijfvoudig winnaar van de FD Gazelle Award en een gecertificeerd Great Place To Work.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste ict-nieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2022-10-18T16:45:33.000Z ITAM solutions


Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.