Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Coronacrisis biedt online marketing kansen

30 april 2020Cloud & Infrastructuur

Dat veel ondernemers het zwaar hebben sinds het uitbreken van de coronacrisis staat buiten kijf. Maar het virus biedt ook kansen. Bijvoorbeeld op het gebied van online marketing. Zo leverde een korte zoeksessie in Google Trends binnen 10 minuten twee kansen op.

Kans voor kappers

Kappers zitten sinds ze zijn opgesloten met hun handen in het haar. Op de verkoop van wat verfpakketjes na, staat de kassa vrijwel stil. Erg frustrerend, maar er liggen ook kansen. Vlak na de invoering van de intelligente lockdown, is bijvoorbeeld het aantal zoekopdrachten op de zoekterm ‘haar knippen’ explosief gestegen.

Dit biedt dus kansen om bijvoorbeeld een online videocursus op te nemen waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe iemand zelf zijn haar kan knippen. En in tegenstelling tot een fysieke kapperssalon, kun je met een online cursus heel Nederland bedienen.

Kans voor webshops

Nadat het kabinet maatregelen had ingevoerd om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, gingen mensen massaal boodschappen hamsteren. Naast de run op wc papier, stegen de zoekvolumes op het bakken van brood ook enorm.

Blijkbaar wilden mensen in staat zijn om hun eigen brood te kunnen bakken indien er een totale lockdown zou worden ingevoerd. Maar zelfs nu een totale lockdown onwaarschijnlijk is blijven zoektermen rondom brood bakken opvallend populair in Google.

Webshops kunnen hierop inspelen met content waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe iemand zelf een brood kan bakken. Verwijs daarbij naar broodmachines en andere keukenbenodigdheden in de webshop en geheid dat de verkoop stijgt.

Kansen na de crisis

De verwachting is dat er na de coronacrisis een stijging komt in het aantal echtscheidingen en het aantal baby’s dat geboren wordt. Het AD publiceerde hier eind maart al over. Maar de kansen zijn natuurlijk nog veel talrijker. Aan ondernemers de taak om ze te zien. Gratis tools van Google, zoals Google Trends, kunnen hierbij helpen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Marketingtools binnen ict-bedrijf? Eerst de strategie

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Ict-sector ziet impact corona vooral bij eindklanten

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs