Je kunt er bijna niet meer om heen als je een bedrijf binnen loopt. Als je in de wachtrij staat bij de tandarts of als je op vliegveld staat is er altijd wel een digitaal scherm te zien waar informatie op te zien is. In deze blog zal er toegelicht worden waarom deze schermen steeds vaker te zien zijn en waarvoor ze worden ingezet.
Overzichtelijke vorm van communicatie
De allereerste reden waarom bedrijven overstappen naar een digitale vorm van communicatie is doordat hierdoor de boodschap die je wil laten overbrengen een stuk overzichtelijker is. In plaats van wekelijks nieuwe borden kun je met digital signage de boodschap steeds veranderen wanneer je dit wil. Hierdoor wordt het voor klanten en werknemers duidelijker waar ze heen moeten of wat ze moeten doen.
Duurzamere oplossing
Je kunt er niet meer om heen in deze tijd. Elke onderneming zal een steentje bij moeten dragen om te gaan verduurzamen. Digital signage is een eerste stap in de goede richting. In plaats van wekelijks borden te plaatsen of veel papier te gebruiken kun je alles op 1 digitaal scherm laten zien. Hierdoor bespaar je de nodige uitstoot.
Verbetering van de interne communicatie
Buiten dat narrowcasting software wordt ingezet om klanten te bereiken wordt het ook ingezet om een boodschap over te brengen op werknemers. Ook hier gelden de eerdere twee voordelen, namelijk dat digitale communicatie overzichtelijk is en een duurzamere oplossing is. Voor interne communicatie kan het bijvoorbeeld gebruikt worden om werknemers up to date te houden of om bepaalde targets te laten zien.
Waar wordt digital signage allemaal ingezet?
Digitale signage wordt dus op veel plekken vertoond. Om bijvoorbeeld klanten te bereiken of om de interne communicatie van een bedrijf te verbeteren. Hieronder zullen een aantal van deze voorbeelden besproken worden.
Adverteren
Met digital signage is het ook mogelijk om te adverteren. Dit kan bijvoorbeeld op grote schermen die je wel eens langs de snelweg tegen komt of in drukke winkelstraten. Dit wordt gebruikt om op een visuele manier mensen te bereiken om ze te overhalen tot actie.
Educatie
Naast het bereiken van een nieuwe doelgroep of om de interne communicatie te verbeteren worden deze digitale schermen ook ingezet om mensen iets bij te leren. In bijvoorbeeld scholen worden deze schermen ingezet om educatieve boodschappen over te brengen. Dit is niet alleen bij lessen bijvoorbeeld, maar bij kantines zie je dit ook steeds vaker.
Informatie overbrengen
Het allerbelangrijkste van digital signage is uiteindelijk om informatie over te brengen. Dit wordt bijvoorbeeld gedaan voor de interne communicatie zoals eerder vermeld is, maar dit kan ook in de stad hangen bij bijvoorbeeld parkeerplaatsen om te zorgen dat alles in goede banen wordt geleid.
Deze digitale schermen worden de laatste jaren dus steeds breder ingezet om mensen te informeren en te overtuigen over alle lagen van de samenleving. Nu is de vraag wat jij hiervan vindt. Laat het hieronder weten in de reacties.