Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Waarom een fysieke computerwinkel nog steeds bestaansrecht heeft

De economie in Nederland is sterk aan het veranderen naar een online economie. De coronacrisis heeft daar een versnelling in gebracht. We bestellen met z’n allen wat af online. Dat is natuurlijk ook comfortabel, shoppen vanaf de bank en je producten aan huis bezorgd krijgen. Je ziet dan ook dat veel fysieke winkels er niet meer tegenop kunnen boksen en moeten sluiten.

Maar niet alle fysieke winkels verliezen hun bestaansrecht. We leggen uit waarom een fysieke computerwinkel nog steeds bestaansrecht heeft. Heb jij zo’n computerwinkel of heb je plannen om er een te starten? Shop dan bij Kaan de handigste winkelinrichting bij elkaar!

Advies op maat

Natuurlijk is het zo dat ook computers tegenwoordig online worden besteld. Maar om een computer online te kunnen bestellen en niet de verkeerde keuze te maken, heb je best een flinke basiskennis nodig van hardware. Lang niet iedereen bezit die. Omdat de aankoop van een computer best een grote uitgave blijft en je daarvoor wel graag een apparaat wilt dat past bij je behoeftes, willen veel consumenten nog steeds graag advies op maat ontvangen over een geschikte computer voor hen. Dat advies kun je niet of nauwelijks krijgen in een online shop, maar wel in een fysieke computerwinkel waar personeel tijd maakt om je van advies te voorzien. Daarom is het voor veel mensen nog steeds fijn dat ze voor zo’n belangrijke aankoop naar een winkel kunnen waar mensen met verstand van zaken advies op maat kunnen geven. Vaak is men bereid om daar ook wat meer voor te betalen.

Reparatieservice

Naast het feit dat er veel mensen zijn die het niet prettig vinden om ‘even’ online een computer te bestellen, vinden velen het ook niet fijn om hun computer op de post te moeten doen wanneer een reparatie nodig is. Niet alleen is de kans groot dat het apparaat beschadigd raakt, ook duurt het langs deze weg vaak langer voordat je er weer over kunt beschikken. Liever ga je zelf met je computer naar een computerwinkel met reparatieservice waar je hem veilig achterlaat en ook weer zelf kunt ophalen als hij gerepareerd is. Ook is het fijner dat je direct contact kunt hebben met degene die je computer onder handen neemt. Dat schept vertrouwen én kan je van nuttige informatie over het wel en wee van je computer voorzien.

Het is dus zeker geen onzin om er een fysieke computerwinkel op na te houden. De behoefte is er nog steeds om persoonlijke hulp te ontvangen rondom de aanschaf en reparatie van een computer. Zo lang dat het geval blijft, heeft een fysieke computerwinkel dus ook gewoon bestaansrecht.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste ict-nieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2022-06-28T09:37:16.000Z dbom
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.