Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Zo krijg jij meer overzicht in jouw bedrijf

Dit artikel delen:

Heb jij het gevoel dat je door de bomen het bos niet meer ziet? Neem dan nu de tijd om weer overzicht te creëren in jouw bedrijf. Door een goed overzicht in jouw bedrijf voorkom je fouten en vergeten afspraken. Bovendien zorgt overzicht voor meer rust voor jouw medewerkers en jezelf.

Bedrijfssoftware 

Door je bedrijfssoftware zoveel mogelijk op elkaar aan te sluiten creëer je naast overzicht ook meer efficiëntie binnen je bedrijf. Het werken met losse systemen die niet op elkaar aansluiten zorgt voor veel handmatige handelingen. Hierin ontstaan sneller fouten, waardoor je administratie niet kloppend is. Ook kan het voorkomen dat het overzetten van bepaalde informatie van het ene systeem naar het andere systeem vergeten wordt. Hierdoor weet je niet meer welke informatie kloppend is en raak je het overzicht kwijt. Door geïntegreerde bedrijfssoftware voorkom je dit probleem. Daarom is dit de eerste stap naar het creëren van overzicht. Bij Logic4 kan je niet alleen geïntegreerde bedrijfssoftware afnemen, maar ook een b2b of b2c webshop integreren met je bedrijfssoftware. De webshop kan je integreren met onder andere voorraadbeheer software. Zo is de voorraad in je webshop altijd actueel. Met de software Product Informatie Managament (PIM) beheer je de productinformatie in een centraal systeem. Hier kan je het actuele overzicht van artikelgegevens bijhouden. Als je in PIM een mutatie in productinformatie invoert is het overal zichtbaar. Dit scheelt je veel handmatige handelingen en zo heb jij nooit onjuiste gegevens in andere systemen.

Takenlijst 

Het hanteren van een takenlijst per dag en week kan zorgen voor veel rust. Een takenlijst helpt je om dingen uit je hoofd te krijgen. Als jij je taken opschrijft kan je het loslaten in je hoofd. Als je dit niet doet blijven bepaalde taken nog hangen. Als je hoofd erg vol zit kan je een braindump doen. Dit houdt in dat je alles opschrijft wat er in je hoofd blijft hangen. Hierna kan je dit overzichtelijk maken en er een to do lijst van maken.

Communicatie 

Bij een overzichtelijk bedrijf hoort ook goede communicatie. Hierbij is het belangrijk dat alle medewerkers op de hoogte zijn van nieuwe ontwikkelingen. Plan elke dag of wekelijks een kort overleg waarin belangrijke zaken worden besproken. Andere zaken kunnen via een mail of nieuwsbrief worden gecommuniceerd.  Wil je aan de slag met de bedrijfssoftware? Zoek dan uit welke factoren in jouw bedrijf zorgen voor een verlaagde productiviteit, bijvoorbeeld het uitvoeren van de boekhouding of het aanmaken van offertes, orders en facturen. Vervolgens kan je deze factoren productiever laten uitvoeren door de bedrijfssoftware van Logic4. Het geautomatiseerd aanmaken van offertes naar orders en facturen kan bijvoorbeeld door de bedrijfssoftware order management.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste ict-nieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2021-12-22T15:34:22.000Z dbom
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.