Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Autohandel en het internet

29 maart 20223 minuten leestijdCloud & Infrastructuur

Mensen die op zoek zijn naar een auto of juist van de auto af willen en deze willen verkopen, kiezen er steeds vaker voor om deze auto via het internet te kopen of verkopen. De mogelijkheden die internet hedendaags biedt en het publiek wat ermee bereikt of gevonden kan worden, maakt het nou juist zo aantrekkelijk.

Indien je als Nederlander geïnteresseerd bent in het auto importeren Duitsland, neem je voordat je in de auto stapt richting Duitsland eerst even een kijkje op het internet.

Steeds vaker wordt de autodealer overgeslagen

Steeds meer consumenten kiezen ervoor hun oude auto via internet te verkopen in plaats van de auto bij de dealer in te ruilen als ze een nieuwe kopen. Auto’s worden dankzij advertenties en computable internet marketing trucs aan de man gebracht. De mens is hieraan vertrouwd geraakt en heeft geen problemen met het verhandelen van auto’s via het internet. Mensen uit alle sociale klassen en van alle leeftijden maken hedendaags gebruik van het internet, wat een aantal jaren geleden nog heel anders was. Een bezoek brengen aan de autodealer verkleint je wereld als het ware. De autodealer beschikt over een bepaald assortiment terwijl het internet toegang geeft tot de algehele automarkt, zowel in Nederland als daarbuiten. Je merkt het ook in het straatbeeld, namelijk dat grote autodealers met luxe showrooms een uitzondering aan het worden zijn in de autohandel in Nederland.

Eigen webshop versus extern platform zoals advertentiewebsite

Indien de wens bestaat om als ondernemer auto’s te gaan verkopen via het internet, kan dit op diverse manieren tot stand gebracht worden. Er zijn namelijk advertentiewebsites zoals Gaspedaal, AutoScout24, Autotrader, ANWB, Autotrack etc. die een platform aanbieden waar jij gebruik van kunt maken om auto’s te kopen of verkopen. Het voordeel hiervan is dat je zelf geen eigen website of webshop hoeft te bouwen om jouw auto’s te verkopen of kopen. Het nadeel hiervan is dat je wordt geraakt door vergoedingen die aan het gebruik maken van het platform zitten. Een eigen webshop of online platform betekent dat je zelf baas bent en de volledige vrijheid hebt om de handel van auto’s te organiseren zoals jij dat graag wilt. Een Audi importeren Duitsland ondernemer kan dankzij het ontwerpen van een eigen webshop een specialist op het gebied van deze specifieke autohandel worden. Je bouwt een meer persoonlijke relatie op met de klant doordat je beter met de klant kunt communiceren en directe relaties met klanten kunt opbouwen.

Autohandel in de toekomst

Organisaties worden tegenwoordig genoodzaakt om online aanwezig te zijn om zodoende relevant te blijven voor de klant en geen terrein te verliezen ten opzichte van de concurrentie. Maar liefst 75% van alle producten worden reeds online gekocht, online is niet meer weg te denken uit ons leven! Bedrijven dienen zich aan te passen aan wat de potentiële klant precies wil. Indien een website of webshop een klein technisch mankement vertoont wordt, zal de klant al snel verder gaan kijken bij de concurrent. De klant zijn verwachtingen zullen nou eenmaal blijven stijgen waarbij de klant steeds meer zelf wil gaan doen. De markt is de afgelopen jaren namelijk veranderd doordat mensen niet meer samen konden komen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Gebouw TU/e
    ActueelCloud & Infrastructuur

    TU/e vervangt vpn en voegt mfa toe na cyberaanval

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    kaasschaaf
    ActueelCarrière

    VodafoneZiggo schrapt 400 banen

    cybercrime
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Rijkswaterstaat moet vaart maken met beveiligen van bruggen en sluizen

    Bord van Mediamarkt
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mediamarkt licht ‘onbeperkte’ cloudopslag van eigen telecommerk toe

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs