In de afgelopen drie jaar is het partnership gestaag uitgebreid. Naast de Managed Services voor de gehele Vesteda infrastructuur, inclusief werkplekbeheer en servicedesk voor eindgebruikers, maakt Vesteda inmiddels ook gebruik van de kennis en expertise die Valid heeft op het gebied van Business Intelligence en Software Development. Valid was ook van meerwaarde bij de verhuizing van Vesteda’s IT van Maastricht naar het nieuwe hoofdkantoor naar Amsterdam. Eerder al had Valid IT-medewerkers van Vesteda in dienst genomen.
Aan de slag met XLA (eXperience Level Agreement)
Partijen hebben ervoor gekozen om gedurende de nieuwe contractperiode actief aan de slag te gaan met het eXperience Level Agreement concept (XLA) van het Amsterdamse Consultancybureau Giarte, om zo de eindgebruikerservaring nog verder te verbeteren.
De XLA legt doelen vast vanuit het perspectief van de eindgebruiker en verbindt deze doelen met de verbetering en levering van IT-producten en -diensten. Het inrichten van een XLA begint bij het beoogde eindresultaat en werkt terug naar afspraken over een relevante manier van werken. SLA’s hebben betrekking op het voldoen aan de gemaakte afspraken, XLA’s zijn erop gericht de verwachtingen van de gebruikers te managen en hun ervaringen te optimaliseren. Je kunt een systeem conform de afspraken van de SLA laten werken, maar als de gemaakte afspraken niet goed blijken te zijn? Of als de functionaliteit van het systeem in de loop van het contract niet meer voldoet aan de wensen van de business? De XLA houdt daar rekening mee en voorziet in een aanpak om hiermee om te gaan.
Eric Hogenboom (Managing Director Valid - rechts op de foto) en Frits Vervoort (CFO van Vesteda) bekrachtigen de hernieuwde samenwerking.
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: