Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

‘KPN kiest niet altijd voor Getronics’

09 februari 2009 - 09:05ActueelInnovatie & TransformatieCGIGetronicsKPN
Diederik Toet
Diederik Toet

Dat ict-dienstverlener Getronics een volle dochter is van KPN is, betekent niet dat de telecomreus al zijn ict-projecten er aan uitbesteedt. “Getronics regelt voor ons wel het werkplekbeheer, maar bij Logica hebben we bijvoorbeeld de applicatieservices ondergebracht”, licht de voorlichter toe.

Dat KPN kortgeleden een groot servicecontract met ict-dienstverlener Logica afsloot, toont dat het telecombedrijf zeker niet al zijn ict-opdrachten neerlegt bij dochteronderneming Getronics. Dat vertelt een woordvoerder van KPN. Op 6 februari werd bekend dat Logica tot 2016 de interne helpdesk van KPN gaat verzorgen.

Wel werkplekbeheer

"Getronics regelt voor ons wel het werkplekbeheer, maar bij Logica hebben we bijvoorbeeld de applicatieservices ondergebracht", licht de voorlichter toe. "Het is zeker niet de bedoeling dat KPN vanaf nu alle ict aan Getronics uitbesteedt." Logica verzorgt sinds de zomer van 2008 het applicatiebeheer en het HR shared service center van KPN. Bovendien kwamen de twee ondernemingen begin februari overeen dat Logica ook de interne helpdesk van de telecomreus gaat verzorgen.

De komende zeven jaar regelt Logica de interne helpdesk voor KPN, dat daarvoor in totaal 21,6 miljoen euro neerlegt. Tot dusver had het telecombedrijf de helpdesk in eigen beheer. De eerstelijns-helpdesk geeft ondersteuning bij vragen over de ruim zevenhonderd ict-systemen die medewerkers van KPN gebruiken. De hulp verloopt telefonisch, via e-mail en via internet. Een deel van de dienstverlening regelt Logica vanuit zijn Indiase vestiging. Dit is voor KPN ‘geen probleem'.

Meer over

DienstenWerkplekbeheer

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    ‘Interne KPN-desk naar India is geen probleem’

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Logica regelt interne helpdesk KPN

    Computable.nl
    ActueelSoftware & Development

    KPN besteedt eHRM uit aan Logica

    Handen schudden
    ActueelCloud & Infrastructuur

    KPN besteedt applicatiebeheer uit aan Logica

    ActueelCloud & Infrastructuur

    KPN integreert IT Solutions in Zakelijke Markt

    ActueelGovernance & Privacy

    KPN eist van partner 20 procent tariefsverlaging

    2 reacties op “‘KPN kiest niet altijd voor Getronics’”

    1. Nico schreef:
      10 februari 2009 om 12:54

      Zal Microsoft ook hun beheer uitbesteden bij SUN ?
      Zouden die elkaar de keuken laten zien ?

      En zou dan een externe Sun medewerker goedkoper zijn dan eigen medewerkers ?

      Wiens aandeel waarde stijgt hierdoor KPN of Logica ?

      En wiens bonus komt dit ten goede ?

      Login om te reageren
    2. Martin schreef:
      15 februari 2009 om 19:14

      Er is verschil in technisch beheer en applicatie beheer van een werkplek. Elke organisatie heeft zijn zwakke en sterke punten. KPN maakt hier juist gebruik van.

      Getronics (a KPN Company) is de beste partij voor technisch beheer van de werkplek en kleine en grote server omgevingen, evenals housing en hosting services in de zeer beveiligde en stabiele Cyber Centers.

      Dat KPN voor Logica heeft gekozen voor applicatie beheer omdat deze daar weer goed in is. Een splitsing in technisch beheer en applicatie beheer is een perfecte keuze omdat voor beide disciplines verschillende expertise nodig is. Hierdoor heeft KPN de garantie dat zowel het technisch als applicatie beheer door de beste “spelers” wordt uitgevoerd, waardoor stabiliteit en continu?teit gewaarborgd blijft.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs