Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Sluiting dreigt voor Logica BPO in Leeuwarden

21 december 2010 - 13:523 minuten leestijdActueelGovernance & PrivacyAegonCGI
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Chief Digital Content

Ruim tachtig medewerkers van Logica BPO in Leeuwarden dreigen hun baan te verliezen. Doordat verzekeraar Aegon zijn outsourcingcontract met de ict-dienstverlener niet verlengt, overweegt Logica het kantoor te sluiten. Dit meldt CNV Dienstenbond.

CNV meldt dat Aegon zijn business process outsourcing (bpo-)contract met Logica per mei 2011 niet zal verlengen. Logica verricht sinds 2003 de administratieve handelingen voor Aegon Nederland, waaronder nieuwe inschrijvingen, adreswijzigingen en polismutaties. De dienstverlening vindt plaats in het BPO Shared Service Centrum Verwerking van Logica in Leeuwarden.

Meer onderhandelingen

CNV Dienstenbond heeft Logica en Aegon vragen gesteld over het aflopende contract en de mogelijke personele gevolgen. ‘Het is onduidelijk of er sprake is van overgang van onderneming of dat Logica kan zorgen dat er ander werk gevonden wordt', aldus de CNV-verklaring. ‘Er schijnen nog onderhandelingen te lopen met Aegon en een andere partij.'

Logica Nederland is als werkgever verplicht om te zorgen voor werkzaamheden in Leeuwarden. Volgens CNV zou de beste oplossing zijn dat de werknemers overgaan naar Aegon op basis van de Wet Overgang Onderneming. Of dit ook daadwerkelijk zal gaan gebeuren, is vooralsnog niet duidelijk.

Vertrekregelingen

Officieel heeft Logica het personeel in Leeuwarden niet ingelicht. Informeel zouden zij wel al te horen hebben gekregen dat hun werkplek op het spel staat, aldus CNV Dienstenbond. Mensen hebben hun cv al moeten indienen en personeel zou onder druk worden gezet elders te solliciteren. Ook moeten medewerkers zoveel mogelijk vakantiedagen opnemen van de dienstverlener. CNV zegt zelfs dat er in sommige gevallen al over vertrekregelingen wordt onderhandeld.

Dat het contract met Aegon op z'n einde loopt, mag niet verrassend zijn. Het concern kondigde begin 2010 aan dat het zijn rekencentrum weer ging insourcen, ten koste van HP. Reden hiervoor was dat Aegon wereldwijd een uniforme infrastructuur wilde realiseren met standaarddiensten. Eén van die diensten wordt vooralsnog door Logica gedaan in Leeuwarden. HP vervult nog wel het werkplekbeheer voor Aegon. Andere contracten zijn gesloten met HCL, Capgemini BAS en Mphasis.

Reactie Logica

Logica wil weinig over de situatie kwijt. Een woordvoerder bevestigt dat er ‘in de loop van volgend jaar een contract afloopt dat niet verlengd zal worden' en ‘dat er nog gekeken wordt naar verschillende opties voor het personeel'. De woordvoerder wil niet de naam van de klant noemen en zegt dat Logica nog kijkt naar de gevolgen van het aflopen van het contract. Het raakt in ieder geval ‘enkele tientallen medewerkers'.

Onlangs kondigde Logica Benelux-ceo Wilbert Kieboom zijn vertrek aan. Hij wordt per 2011 opgevolgd door de Ier Seamus Keating. Hij zei tegen Computable dat hij niet van plan is de regionale organisatie drastisch aan te passen. Groei realiseren is het motto voor 2011 en daarvoor heb je mensen nodig. Keating: ‘Ontslagen in de Benelux zijn niet aan de orde, al kan je nooit garanties geven.'

Meer over

ConsultingDienstenWerkplekbeheer

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Computable.nl

    Strategische alternatieven voor VMware

    Ontdek 3 strategieën voor een succesvolle overstap

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Nieuwe Logica-CEO: iedereen houdt zijn baan

    Computable.nl
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Aegon besteedt in om uniform te opereren

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Aegon haalt rekencentrum terug

    Computable.nl
    ActueelSoftware & Development

    Aegon verlengt BPO-contract met Logica

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Logica Benelux ziet omzet 5 procent dalen

    ActueelWerkplek & Beheer

    Accenture sluit BPO-contract met Ceva

    20 reacties op “Sluiting dreigt voor Logica BPO in Leeuwarden”

    « Oudere reacties
    1. Jos schreef:
      22 december 2010 om 12:16

      Die gasten moeten als een speer de koppen bij elkaar steken en zich als nieuw bedrijf, of als een groep zzp-ers aanbieden bij Aegon. Is Aegon nog goedkoper uit ook.
      En idd, een mooie nieuwe uitdaging voor de betreffende personen. Trouwens, binnen een half jaar gaat iedereen de toenemende vraag merken.

      Login om te reageren
    2. Ricardo schreef:
      22 december 2010 om 12:58

      Tja, zeker weer een uitdaging voor de Professionals van Logica….

      Zo zien wij weer dat het TOP Management van dit soort grote ICT bedrijven geen bal intereseert over ‘hun’ Human Capital. Slechts hun eigen capital (lees: bonussen) is veel belangrijker!

      Who’s next up in the North ???

      Login om te reageren
    3. Harm schreef:
      22 december 2010 om 16:44

      Wat ontzettend Logica weer. Eerst schreeuwen dat je geen mensen kunt vinden en roepen dat je er honderden nodig hebt, maar bij het minste zuchtje tegenwind complete kantoren sluiten.

      Voor diegenen die nu nog overwegen om daar te gaan werken, overweeg het nog maar drie keer! Logica is naast Getronics wel de laatste die mij voor een baan mag bellen. Ik laat me toch niet als een hond behandelen daar!

      Login om te reageren
    4. marina schreef:
      22 december 2010 om 16:46

      Jos, daar zal een relatiebeding wel een stokje voor steken denk ik.

      Login om te reageren
    5. Kaspar schreef:
      22 december 2010 om 18:01

      De account managers van Logica werken blijkbaar allemaal in de Randstad…of er valt gewoon niet veel te acquireren in het Noorden des lands.

      Maar om bij RV aan te aan te sluiten, dit is een belangrijke les voor sollicitanten bij ‘buitenkantoren ‘ van (al dan niet ICT) bedrijven uit bijvoorbeeld Groningen of Limburg.

      Login om te reageren
    6. anoniem schreef:
      22 december 2010 om 18:44

      Inmiddels is duidelijk dat er niemand overgenomen wordt door AEGON. Diverse werkstromen worden en zijn in een hoog tempo terug genomen, dit terwijl Logica en AEGON nog in ‘gesprek’ zijn. Je vraagt je zo langzamerhand af, waar de ‘gesprekken’ over gaan…………

      Login om te reageren
    7. leduc schreef:
      23 december 2010 om 18:33

      Wat is hier nieuw ICT-specialisten en overigen uit de actieve menshouderij? Getronics, Logica, Atos, we zijn als werknemers slechts het middel om de aandeelhouders en commisarissen aan hun bonus en winst te helpen. Hoezo personeelsbeleid, hoezo sociaal, wat nou samen? Misschien moeten wij ook eens massaal de straat op gaan en de boel de boel laten. Geen facturaties, geen offertes, geen beursberichten.

      Login om te reageren
    8. stakingswillige schreef:
      23 december 2010 om 23:55

      @leduc:
      Voorwaarde is dat we een oplossing vinden voor het probleem van staken als je toch al nooit bij je eigenlijke werkgever op kantoor aanwezig bent.

      Login om te reageren
    9. ict-er schreef:
      24 december 2010 om 10:33

      Wat is het nut van staken als de opdrachtgever contractueel in zijn recht staat? En van saamhorigheid in de ict-branche blijft meestal weinig over als het erop aan komt. Dan is het ieder voor zich.

      Login om te reageren
    10. Kaspar schreef:
      24 december 2010 om 11:12

      Staken? Er valt weinig te staken als er een belangrijke klant weg valt. Je kunt beter het heft in eigen hand nemen en zelf aan je toekomst (al dan niet bij een andere werkgever) werken.

      Login om te reageren
    « Oudere reacties

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs