Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Smartphone

‘Samsung dankt Note 7-debacle aan iPhone-haast’

24 januari 2017 - 07:13AchtergrondCloud & InfrastructuurSamsung
Jasper Bakker
Jasper Bakker

Haastige spoed is zelden goed, leert Samsung door zijn Note 7-debacle. Dit is de discussiestelling die Computable-lezers vandaag krijgen voorgelegd.

Samsung heeft het debacle met zijn vlamvattende Galaxy Note 7-phablet aan zichzelf te wijten. De smartphonemaker meldt na eigen onderzoek dat het een te grote accu met een niet toereikende isolatielaag in de Note 7 heeft gepropt. Vervolgens heeft de kwaliteitscontrole tekort geschoten, biecht Samsung nu op. Het bedrijf belooft beterschap en voegt de daad bij het woord.

Zo scherpt het zijn kwaliteitscontroles aan en zal het zijn aankomende Galaxy 8-smartphone niet al op het Mobile World Congres presenteren. Eerder werd dit wel verwacht, maar Samsung stelt dit dus uit. Een verstandige, maar laat komende stap. Voor de haastige ontwikkeling en snelle release van de brandgevaarlijke Note 7 heeft Samsung zichzelf opgejut. Apple’s iPhone 7 leek uiterlijk weinig vernieuwend en daar wilde de Android-concurrent op inspringen. De hierdoor opgelegde interne deadlines hebben echter tot afraffeling geleid. Haastige spoed is zelden goed. Wat vind jij?

Meer over

iPhoneSmartphones

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Biometrie belangrijkste feature in iPhone X

    3 reacties op “‘Samsung dankt Note 7-debacle aan iPhone-haast’”

    1. Marcel Kornegoor schreef:
      24 januari 2017 om 08:04

      Er is hier mijns inziens meer dan één ding misgegaan. Niet alleen Samsung heeft steken laten vallen bij het ontwerp en het testen, ook de betrokken leverancier(s). Samsung is volop in het nieuws om het de eindverantwoordelijke is. Zij verkopen het product immers aan de consument. Ik zet echter mijn vraagtekens bij de werkwijze en kwaliteitscriteria van de accu-leverancier(s). Daarop zal vanuit Samsung een enorme druk zijn uitgeoefend om snel te leveren, maar het lijkt mij zeer waarschijnlijk dat binnen de muren van die bedrijven bewust of onbewust zaken niet goed en grondig uitgevoerd in de ontwerp- en testfase.

      Ik ben op geen enkele manier bij een van de bedrijven betrokken en heb geen hard bewijs, maar gezien de omvang van het aantal batterijen gaat het hier niet om een eenmanszaak die de accu’s voor Samsung maakt. Er zal dus gedegen (juridisch getoetst) contract zijn opgesteld met leveringsafspraken over de accu’s, inclusief kwaliteitseisen. Het lijkt me sterk dat de leverancier aan de vastgelegde verplichtingen voldaan heeft in dit geheel. Dit nog los van de uiteraard gebrekkige eindcontroles van Samsung zelf.

      Login om te reageren
    2. Frank Heikens schreef:
      24 januari 2017 om 10:05

      @Marcel Kornegoor
      De Note 7 was de eerste (en voorlopig laatste) telefoon met Samsung’s eigen accu’s:
      https://tweakers.net/nieuws/120339/samsung-note-7-accus-vatten-vlam-door-ontwerpfout-en-fout-bij-isolatietape.html

      Nadat de eerste Note 7 toestellen met slechte accu’s vlamvatten, ging het weer fout bij het omruilprogramma: de accu’s waren wel goed, maar de isolatietape niet. Haastklus op haastklus.

      In het eerste geval was Samsung de veroorzaker van het probleem, want de zelf geproduceerde accu’s waren fout. In het tweede geval was Samsung ook de veroorzaker van het probleem, want de ingekochte accu’s waren goed, maar de montage in de telefoons was fout. De fout ligt voor 100% bij Samsung.

      Login om te reageren
    3. Johan Duinkerken schreef:
      24 januari 2017 om 15:38

      Samsung heeft sowieso al te veel marktaandeel dus is het voor de concurrentie een mooie kans om wat van dat aandeel af te snoepen.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs