Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Provincie Friesland kiest Inwork voor servicedesk

28 februari 2020 - 14:10ActueelOverheidBrunel ITInWork
Diederik Toet
Diederik Toet

Dienstverlener Inwork verzorgt vanaf 1 maart de servicedesk voor ict- en facilitaire zaken bij de provincie Friesland. Het contract heeft een looptijd van vier jaar, met een optie tot twee jaar verlenging. Met de opdracht is ongeveer drie miljoen euro gemoeid. Dit is inclusief de optionele verlenging. De afgelopen acht jaar verzorgde Brunel de servicedesk.

Provincie Friesland gunt de opdracht aan Inwork omdat deze de beste prijs-kwaliteitsverhouding biedt, vertelt senior inkoopadviseur Anton Buwalda van de provincie. Het vierkoppige inkoopteam was vooral gecharmeerd van de flexibiliteit die de dienstverlener belooft. Op sommige dagen zijn slechts weinig provinciemedewerkers aanwezig en dan is een volle bezetting van de servicedesk dus niet nodig, legt hij uit.

Leeuwarden

Inwork biedt detachering, outsourcing en adviesdiensten in de ict en techniek. Hoewel het bedrijf zijn hoofdkantoor in Amsterdam heeft en een groot shared service center runt in Utrecht, zal de dienstverlener deze opdracht volledig uitvoeren vanuit het provinciehuis in Leeuwarden. Dit was een van de vereisten. Het bedrijf heeft meerdere opdrachtgevers en voldoende medewerkers in Noord-Nederland, aldus Buwalda.

De medewerkers van de servicedesk moeten 80 procent van de storingen en aanvragen ten aanzien van ict en facilitaire zaken kunnen afhandelen. Van hen verwacht de provincie bovendien passieve kennis van de Friese taal, iets wat volgens de inkoopadviseur geen probleem is.

Brunel

De servicedesk voor ict en facilitaire zaken van de provincie Friesland was de afgelopen acht jaar in handen van Brunel. Deze dienstverlener eindigde bij de aanbesteding nipt achter Inwork, vertelt de inkoopadviseur. Medewerkers van Inwork liepen in februari op de servicedesk mee met de collega’s van Brunel. ‘Onze Inworkers zijn momenteel druk aan het warmlopen, zodat zij kunnen zorgen voor een goede overdracht, waarbij de kwaliteit gewaarborgd blijft’, staat op LinkedIn.

Bij Inwork werken ruim duizend professionals voor meer dan tweehonderd klantorganisaties, waaronder Telindus, Vancis, Atos en Gelre ziekenhuizen.

Aanbestedingen

Provincie Friesland rondde begin 2018 in een kort tijdsbestek diverse ict-aanbestedingen achter elkaar af. De kantoorautomatisering werd opnieuw in handen gelegd van QNH Consulting, in samenwerking met Cygnis. Het netwerkbeheer werd aan de Telecom Service Groep gegund. Hardwaredienstverlener Scholten Awater, inmiddels onderdeel van Centralpoint, levert de mobiele apparatuur en ondersteunende diensten.

Meer over

DienstenHelpdesk

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Cybercrime Trendrapport 2024

    Een uitgebreide paper over de nieuwste bedreigingen en ruim 50 best-practices in beveiliging.

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Provincie Friesland rondt diverse ict-tenders af

    Computable.nl
    ActueelWerkplek & Beheer

    RWS gunt servicedesk aan Fujitsu en InWork

    Eén reactie op “Provincie Friesland kiest Inwork voor servicedesk”

    1. Een oudlid schreef:
      28 februari 2020 om 22:26

      Wat wordt bedoeld met een passieve kennis van de Friese taal? Wel verstaan maar niet spreken betekent dat provinciemedewerker ook gewoon zijn/haar vraag in het Nederlands kan stellen.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs