Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

citizenM scoort met digital-first hotel

13 juni 2022 - 13:57Awards NieuwsInnovatie & TransformatiecitizenMTriple

Het vernieuwde digitale ecosysteem van citizenM biedt gasten een geweldige customer journey. De citizenM-app, het 360-graden klantenprofiel, de cityguide, de in-room-tablet en de chatbot van Triple maken de customer journey tot een persoonlijke en speelse reiservaring. Een complete transformatie van alle digitale platforms. Voor de hoofdjury van de Computable Awards 2022 reden om ‘Digital-first hotel’ van citizenM en Triple te nomineren in de categorie Customer Experience.

Een gedurfde en kleurrijke mobiele app is het middelpunt voor het boeken van een overnachting, het in- en uitchecken, het regelen van verlichting, jaloezieën en temperatuur, het bestellen van eten, het verzamelen van ‘digital stamps’ en het ontdekken van de stad. De customer journey wordt opgepikt op andere digitale touchpoints. De in-room-tablet levert het hotel een 360-graden klantprofiel op, dat de reiservaring compleet maakt. Het ecosysteem voorziet in segmentatie analyses en op data gebaseerde aanbevelingen, waardoor de reiziger op ieder moment van zijn customer journey relevante content krijgt aangeboden.

Als een gast de klantenservice nodig heeft, dan handelt de chatbot van Triple eenvoudige vraagstukken af, zodat de hotelteams meer tijd hebben om gasten te helpen met een persoonlijke touch in de customer journey. Alles is ontworpen en gebouwd met schaalbaarheid in het achterhoofd. Het begrijpen van het citizenM-merk en de customer journey was stap één in de projectaanpak. Vervolgens is een roadmap en strategisch document opgesteld ter ondersteuning van de platforms. Om ervoor te zorgen dat alle touchpoints naadloos zouden samengaan is eerst een digitaal brandbook opgesteld. De klantbehoefte stond centraal tijdens de volledige projectduur. Een ander onderdeel van het project was de optimalisatie van het data en analytics framework, met als doel de klantervaring door middel van data inzichten verder te verbeteren. Hiervoor is een 360-graden klantprofiel opgebouwd bestaande uit databronnen over uitgavenpatronen, klantfeedback, socials- en online gedrag.

Terug naar de overige genomineerden

Meer over

AppsTablets

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Robot digitale hulp
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    ABN Amro scoort met digitale aanspreekpunt Anna

    Customer experience klanttevredenheid klantervaring
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Dit zijn de 10 beste digitale klantervaringen!

    Whatsapp
    Awards NieuwsSoftware & Development

    Conversation24 scoort met nieuwe contactkanalen

    Woning zoeken woningzoekende
    Awards NieuwsCloud & Infrastructuur

    WoningNet scoort met digitale hulp woningzoekende

    Novotel Amsterdam Schiphol Airport
    Awards NieuwsCloud & Infrastructuur

    SuitePad scoort met hotelkamerservice Novotel

    Master data management mdm
    Awards NieuwsData & AI

    Jumbo en Tibco scoren met verbeterde klantloyaliteit

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs