Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Salesforce Cloud scoort met zelflerende algoritmen

13 juni 2022 - 14:08Awards NieuwsCloud & InfrastructuurPrénatalSalesforce

Sinds een paar jaar gebruikt Prénatal de Commerce Cloud van Salesforce, waardoor het handmatig. instellen van relevante producten op de productpagina nu automatisch gebeurt door zelflerende algoritmen. De kwaliteit van de recommendations wordt daardoor steeds beter. Afgelopen jaar is Prénatal ook gebruik gaan maken van de Marketing en de Service Cloud van Salesforce. Voor de hoofdjury van de Computable Awards 2022 reden om Salesforce Cloud te nomineren in de categorie Customer Experience.

Volgens Prénatal draagt de cloudoplossing van Salesforce positief bij aan de manier van werken. De manier van inkopen verandert namelijk. Waar je vroeger als retailer op basis van ervaring en intuïtie een inschatting maakte of iets zou gaan lopen, probeer je het nu eerst online met een kleine hoeveelheid uit. Dat betekent ook dat Prénatal zijn leveranciers met behulp van de oplossingen van Salesforce veel beter kan informeren over de prestaties van hun product en ze daardoor effectiever kunnen inkopen. De investeringen moeten uiteindelijk door een hogere klantwaarde worden terugverdiend. Prénatal verwacht door deze nieuwe technologie een positieve invloed te hebben op het aankoopproces van klanten.

Ook de klantenservice is bij Prénatal met de oplossingen van Salesforce op een veel hoger niveau komen te staan. Als een klant belt, dan kennen ze de hele geschiedenis van de klant. Zo weten ze bijvoorbeeld al wat er eerder door de klant is gekocht, wanneer de klant in het verleden eerder contact heeft gezocht en via welk communicatiekanaal dat is gebeurd. Dat betekent onder andere dat klanten van Prénatal bijvoorbeeld nooit meer ordernummers op hoeven te noemen aan de telefoon. Ze worden meteen geholpen. Door de inzet van artificial intelligence in de Salesforce Cloud kan Prénatal beter voorspellen wat het voorkeurskanaal van de klant is. Tevens zorgt ai ervoor dat minder relevante artikelen voor een klant ook minder prominent zichtbaar zijn in de communicatie en op de website.

Terug naar de overige genomineerden

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Robot digitale hulp
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    ABN Amro scoort met digitale aanspreekpunt Anna

    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    citizenM scoort met digital-first hotel

    Online kopen shoppen
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Nijhof scoort met online klantbeleving

    Customer experience klanttevredenheid klantervaring
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Dit zijn de 10 beste digitale klantervaringen!

    Whatsapp
    Awards NieuwsSoftware & Development

    Conversation24 scoort met nieuwe contactkanalen

    Woning zoeken woningzoekende
    Awards NieuwsCloud & Infrastructuur

    WoningNet scoort met digitale hulp woningzoekende

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs