Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Finance creditcard

Quion en Mendix scoren met online klantenportal

14 juni 2022 - 08:10Awards NieuwsCloud & InfrastructuurMendixQuion

Financieel dienstverlener Quion, één van de grootste onafhankelijke third party dienstverleners voor het beheer van hypotheken en heeft zijn online self-service portal verbeterd. Met de vernieuwde portal kunnen consumenten hun hypotheekzaken nu eenvoudig online regelen. Quion selecteerde het Mendix low-code platform om de online services te vernieuwen en een schaalbare oplossing te ontwikkelen die voldoet aan de geldende wet- en regelgeving. Voor de hoofdjury van de Computable Awards 2022 reden om ‘Self-service online klantenportal’ van Quion en Mendix te nomineren in de categorie Customer Experience.

De portal wordt gebruikt door vijftien verschillende geldverstrekkers, elk gelabeld in hun eigen huisstijl. Meer dan 260.000 consumenten maken gebruik van deze self-service optie. Via de portal kunnen aanvragen nu direct geautomatiseerd in het bronsysteem worden verwerkt, en als ze aan de eisen voldoen, direct worden doorgevoerd. De vernieuwde self-service omgeving heeft zeer concrete resultaten opgeleverd: in 2018 werd 18 procent van alle opnameverzoeken voor het bouwdepot via de portal ingediend; in 2021 groeide dit aantal tot maar liefst 98 procent. Het telefoonverkeer is in 2021 met 37 procent afgenomen en het aantal e-mails met bijna 20 procent

Het Mendix-platform helpt Quion om aan de steeds sneller veranderende klantwens te voldoen. Iedere twee weken wordt nieuwe functionaliteit gebouwd. Deze innovatie ontstaat soms vanuit wet- en regelgeving, soms vanuit de wens van geldverstrekkers en soms omdat er een kans gesignaleerd wordt. Bij de ontwikkeling van de portal neemt Quion de klantreis als uitgangspunt, niet de procedure die er nu eenmaal altijd al was. Quion gelooft namelijk dat een eenvoudig en transparant proces voor de klant aan de voorkant automatisch leidt tot een efficiënte verwerking in de systemen aan de achterkant. Dit geldt voor alle facetten van een klantvraag: de klant kan altijd op de portal terecht om een vraag te stellen of een verzoek voor een wijziging te doen.

Terug naar de overige genomineerden

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Robot digitale hulp
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    ABN Amro scoort met digitale aanspreekpunt Anna

    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    citizenM scoort met digital-first hotel

    Online kopen shoppen
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Nijhof scoort met online klantbeleving

    Awards NieuwsCloud & Infrastructuur

    Salesforce Cloud scoort met zelflerende algoritmen

    Customer experience klanttevredenheid klantervaring
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Dit zijn de 10 beste digitale klantervaringen!

    Whatsapp
    Awards NieuwsSoftware & Development

    Conversation24 scoort met nieuwe contactkanalen

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs