Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Master data management mdm

Jumbo en Tibco scoren met verbeterde klantloyaliteit

14 juni 2022 - 08:25Awards NieuwsData & AIJumboTibco

Supermarktketen Jumbo rolde een nieuw loyaliteitsprogramma uit en kreeg te maken met vereisten uit de GDPR-regeling. Om het in goede banen te leiden omarmde het bedrijf een werkwijze om data te tracken en verenigen, met daarbij aandacht voor het groeiende klantenbestand. Dankzij master data management (mdm) van Tibco is de klantloyaliteit verbeterd. Voor de hoofdjury van de Computable Awards 2022 reden om ‘Verbeterde klantloyaliteit’ van Jumbo en Tibco te nomineren in de categorie Customer Experience.

Voor meer controle over data moest het mdm-programma op de schop. In plaats van gegevens die zich in verschillende systemen bevinden, wilde men naar een overkoepelend systeem voor het beheer. Dit om de juiste inzichten in de customer journey te krijgen. Ook kan Jumbo zo beter voldoen aan privacywetgeving. Met nieuwe mdm-software van Tibco werkte de supermarktketen aan een loyaal klantenbestand, door de klant centraal te stellen en de verwachtingen te overtreffen. De mdm-aanpak realiseerde een volledig (360 graden) zicht op het bedrijf en zijn klanten. Onderliggende datastructuren zijn met het mdm-platform aangepakt.

Als klanten punten niet bij zouden kunnen houden, zullen sommigen er niet blijven winkelen. Dat werkt ook de andere kant op, het verdienen van meer beloningen zorgt juist voor meer winkelbezoeken. Jumbo kan door de mdm-modernisatieslag zien waar klanten geïnteresseerd in zijn en alle klantendata bijhouden. Daarnaast heeft het bedrijf inzicht in trends. Jumbo zag direct resultaten bij de lancering van het loyaliteitsprogramma. Doordat klantendata georganiseerd is, zijn er ook minder vragen vanuit klanten. Daardoor kunnen dataspecialisten zich meer bezighouden met waardevolle projecten. Bovendien hoeft customer service minder problemen op te lossen rond incorrecte klantendata.

Terug naar de overige genomineerden

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Maak kennis met digitale identiteiten

    De digitale economie groeit snel en de EU heeft strikte regelgeving ingevoerd om de veiligheid en privacy te waarborgen; in deze whitepaper ontdek je hoe digitale identiteiten deze transitie ondersteunen en wat dit voor jouw organisatie betekent.

    Meer lezen

    Robot digitale hulp
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    ABN Amro scoort met digitale aanspreekpunt Anna

    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    citizenM scoort met digital-first hotel

    Online kopen shoppen
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Nijhof scoort met online klantbeleving

    Awards NieuwsCloud & Infrastructuur

    Salesforce Cloud scoort met zelflerende algoritmen

    Finance creditcard
    Awards NieuwsCloud & Infrastructuur

    Quion en Mendix scoren met online klantenportal

    Novotel Amsterdam Schiphol Airport
    Awards NieuwsCloud & Infrastructuur

    SuitePad scoort met hotelkamerservice Novotel

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs