Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

AkzoNobel lanceert Kleur van het Jaar met digitale ondersteuning van iO

19 september 20233 minuten leestijdCloud & Infrastructuur

In de voorbereiding keken de digitale marketing experts van iO mee naar het optimaliseren van de campagneflows op en tussen de webpagina’s, e-mail campagnes en mobiele apps.

Elk jaar verblijdt AkzoNobel de markt met hun Kleur van het Jaar lancering. Inspirerende nieuwe trendy kleurpaletten die het gevoel van een ruimte kunnen veranderen. Ook dit jaar zette iO haar schouders mee onder dit prachtige project met marketing expertise. Een hele klus, met een prachtig kleurrijk resultaat.

Michel Claassens – Global Director Digital Solutions bij AkzoNobel

“Het wereldwijd live zetten van de Kleur van het Jaar campagne is een enorm complexe klus. Met militaire precisie is de wereldwijde livegang gemanaged, waarbij het iO team de spil in het web waren in een complex en divers stakeholderlandschap met spelers en klanten verspreid over de hele wereld. Mede door als een verlengstuk van de organisatie te acteren, heeft iO een fantastische prestatie geleverd!”

Na een uitgebreide voorbereiding lanceerden AkzoNobel en iO wereldwijd de digitale campagne voor de Kleur van het Jaar: Sweet Embrace™. In de voorbereiding keken de digitale marketing experts van iO mee naar het optimaliseren van de campagneflows op en tussen de webpagina’s, e-mail campagnes en mobiele apps. Uiteindelijk resulteerde dit in meer dan 300 webpages, ondersteund door 100 e-mails en 12 mobile notification campaigns van China tot Nederland tot Brazilië. Hiermee komt de Kleur van het Jaar, Sweet Embrace™, met 30 ondersteunende kleuren in 3 paletten optimaal tot zijn recht in de consumenten en professionele markt. Een stevige berg werk voor een toegewijd iO team dat in directe samenwerking met de klant voor een periode van 6 maanden hier vol voor is gegaan.

Maarten van Haperen – Digital Delivery Manager bij iO

“Ik ben trots dat onze digitale experts ook dit jaar weer samen met AkzoNobel een campagne mogelijk maken die zoveel impact heeft voor AkzoNobel. Prachtig resultaat en het blijft bijzonder om te weten dat honderdduizenden mensen wereldwijd het werk van ons team zien, chapeau!”

De verschillende touch points sluiten aan bij het gevoel wat AkzoNobel’s Sweet Embrace™ oproept: een gevoel van geborgenheid die het huis kan vullen. De pastelroze tint, geïnspireerd door zachte veren en avondwolken, is perfect voor het creëren van de kalme en gastvrije ruimtes waar zo velen van ons naar hunkeren.

De e-mailcampagnes sturen gebruikers naar de online pagina’s waar met beelden zichtbaar wordt hoe de kleur met verschillende paletten toegepast kan worden, en waar testers aangeschaft kunnen worden. Met de mobiele push notificaties worden gebruikers uitgenodigd gebruik te maken van AkzoNobel’s Visualizer app waarmee gebruikers met verf-ideeën kunnen spelen in hun eigen huis.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Fokken met data

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Introductie van sase in het netwerk: eenvoudiger beheer en lagere kosten

    Handen
    ActueelSoftware & Development

    Workday en Randstad slaan handen ineen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: 15 miljoen voor QuiX Quantum, NTT Data met Eurofiber in 5G-zee (en meer)

    OpinieSecurity & Awareness

    Inzicht in kwetsbaarheden aanvalsoppervlak gaat voor budget

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Eigen datacenter, colocatie of cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    Private AI helpt gemeenten met vertrou...

    In een tijd waarin gemeenten geconfronteerd worden met groeiende verwachtingen van burgers, toenemende wet- en regelgeving en druk op budgetten,...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs