Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Bamboekleding: de positionering op de markt

21 juni 20233 minuten leestijdInnovatie & Transformatie

Bamboe, je kent het wel. Die lange, stevige stengels groeien in de tropische bossen van Afrika, Zuid-Amerika, Australië en Azië. In de afgelopen jaren komen er steeds meer producten gemaakt van bamboe op de markt. Denk aan schaaltjes en bestek. Maar bamboe kan ook worden gebruikt om kleding van te maken! Denk aan bamboe ondergoed, bamboe shirts en bamboe overhemden. Veel mensen zijn nog sceptisch over bamboekleding. In dit artikel zullen we vertellen hoe je dit product kunt positioneren met verschillende marketingstrategieën. 

Influencer marketing

Influencer marketing is een slimme strategie, vooral wanneer je met een wat jongere doelgroep te maken hebt. Influencer zoals bijvoorbeeld Nikkie Plessen, Rijk Hofman en Anna Nooshin hebben veel trouwe volgers. Wanneer dit soort personen jouw product en de voordelen hiervan promoten, is de kans groot dat jouw verkopen zullen stijgen! Zij kunnen praten over de producten in video’s, in podcasts en zelfs in interviews. Fans zullen horen dat hun favoriete internet persoonlijkheden dol zijn op het zijdezachte materiaal en zullen snel overwegen om ook maar eens bamboe ondergoed uit te proberen. 

Adverteren

Adverteren kan in allerlei soorten en maten. Als bedrijf kun je posters ontwerpen die in bushokjes geplaatst worden, maar je kunt ook kiezen voor een radiospotje of een vette video voor op YouTube. Het type advertentie is natuurlijk afhankelijk van je doelgroep en waar zij zich bevinden. In de advertenties kan een beeld worden geschetst van het product op een manier die de doelgroep zal trekken. Het is hiervoor van groot belang om de doelgroep te leren kennen door middel van een uitgebreid onderzoek. 

Speel in op duurzaamheid

Veel individuen en organisaties vinden duurzaamheid steeds belangrijker worden. Je kunt hier dus goed op inspelen. Met het benoemen van de voordelen van bamboe viscose ten opzichte van andere textielsoorten onderscheid je je van de concurrenten. Bamboe is een erg milieuvriendelijk product. Bamboe viscose gaat daarnaast erg lang mee en kleding van bamboe blijft zijn kleur, vorm en zachtheid na vele wasbeurten behouden. Je kunt dus lang van je bamboekleding genieten. Dit maakt het erg duurzaam, omdat je dus minder vaak iets weggooit.  

Kortom, bamboekleding is het waard om te proberen! Met diverse marketingstrategieën kun je ook je doelgroep hiervan overtuigen. Kies je doelgroep, doe er onderzoek naar en bepaal op basis van deze informatie hoe je hen kennis laat maken met bamboekleding. Doe je dit goed? Dan zien we over een paar jaar iedereen lopen in bamboe broeken!

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst. De praktijk van verschillende manieren van industrieel bouwen

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands 2025 – Programma...

    Keynotes over cloud, AI en geopolitiek: het programma van Cybersec Netherlands raakt de kern van digitale weerbaarheid

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Richard Turk
    Innovatie & Transformatie

    Dit weegt de jury mee bij de categorie Customer Experience van de Computable Awards 2025

    AchtergrondCarrière

    Gazonnetje of golfbaan maaien via de cloud

    OpinieData & AI

    Het is niet alles goud wat er blinkt: belang van pragmatisme rondom ai

    OpinieInnovatie & Transformatie

    20 jaar tech: 10 lessen in leiderschap en groei

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Van edge naar enterprise: hoe Nederland toekomst van ai vormgeeft

    Innovatie & Transformatie

    Lummelaars veranderen de wereld

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs