Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Data-driven optimalisatie voor servicebedrijven

29 mei 20174 minuten leestijdData & AI

Dimensys, toonaangevende SAP-dienstverlener voor bouw-, productie- en infrabedrijven, maakt process mining technologie beschikbaar voor service- en onderhoudsorganisaties. Processen worden transparant met Celonis’ Process Mining technologie, die knelpunten en inefficiënties inzichtelijk maakt. ‘’Insight for Service’’ van Dimensys bouwt voort op deze bevindingen en stelt daarmee organisaties in staat data-driven en dus gerichte en krachtige procesoptimalisaties uit te voeren.

Cashflow verhogen met process mining
Dimensys adviseert regelmatig onderhouds- en serviceorganisaties om een duidelijk beeld te krijgen van uitgevoerde onderhoudsactiviteiten en de bijbehorende financiële inzichten. Organisaties worden geconfronteerd met vraagstukken zoals het verhogen van de cashflow of het verminderen van de administratieve lasten voor het verbeteren van de dienstverlening naar klanten. De oplossing is veelal gelegen in het optimaliseren van het serviceproces, maar hoe pak je dit aan? Om organisaties hierbij te helpen, combineert Dimensys haar ervaring met het optimaliseren van serviceprocessen en Celonis Process Mining tot de dienstverlening “Insight for Service”.

‘’Vol enthousiasme kondigen we aan dat Dimensys & Celonis gaan samenwerken om organisaties in staat te stellen het volledige potentieel voor procesverbetering te benutten. Onze software, Celonis Process Mining, gecombineerd met de uitvoerige expertise van Dimensys als specialist in financiële en serviceprocessen, zal de weg vrijmaken voor vlotte implementaties en waardevolle werkwijzen voor klanten.’’, vertelt Sebastian Walter, Vice President Partner Management bij Celonis.

Digitale footprint van serviceprocessen
Met behulp van ‘’Insight for Service’’ krijgen organisaties inzicht in hoe serviceprocessen daadwerkelijk worden uitgevoerd. De digitale footprint die gebruikers tijdens hun werkzaamheden in IT-systemen achterlaten, wordt geanalyseerd en gevisualiseerd tot een overzicht van alle procesflows. Met jarenlange ervaring in het optimaliseren van financiële en serviceprocessen zetten Dimensys consultants de geanalyseerde procesflows af tegen best practices in de industrie. Op deze manier worden organisaties voorzien van de beste aanpak om het serviceproces te verbeteren.

‘’In al mijn jaren als consultant, heb ik nog nooit zo’n sterke oplossing gezien als die van Celonis die directe kansen tot procesoptimalisatie toont’’, stelt Jan de Kievit, mede-eigenaar en COO van Dimensys.

Intelligente toepassingen van big data
Celonis Process Mining is een intelligente big data technologie, aangedreven door Artificial Intelligence (AI) en machine learning, waarmee bedrijfsprocessen in kaart worden gebracht. Het onthult zwakke punten en maakt processen transparant, sneller en kosteneffectief. Met de introductie van SAP Process Mining by Celonis kan de process mining oplossing eenvoudig worden toegepast in ieder SAP-landschap.

‘’De kracht van het SAP HANA in-memory platform stelt SAP-klanten in staat om grote hoeveelheden data in real-time te analyseren. De analyse levert inzichten en stelt organisaties in staat direct over te gaan tot actie.’’, vertelt Twan van den Broek, Enterprise Architect bij SAP.

Op dit moment ontwikkelt Dimensys meer diensten voor het analyseren van andere end-to-end bedrijfsprocessen, zoals ”Insight for Projects”. Neem contact op voor meer informatie via info@dimensys.nl.

Over Celonis
Celonis is een toonaangevende wereldwijde leverancier van enterprise-ready Process Mining software. Met zijn unieke technologie biedt Celonis een veelzijdige, innovatieve en industrie-onafhankelijke analytics oplossing voor het optimaliseren van IT-gedreven processen in grote organisaties. Celonis stelt haar klanten in staat transparant te werken. Siemens, ABB, Bayer, RWE, EDEKA, ING-DiBa, Schaeffler, Vodafone en vele andere klanten hebben reeds hun vertrouwen gelegd in Celonis’ kracht en capaciteit voor innovatie. Het hoofdkantoor van Celonis SE is gevestigd in München, Duitsland. Voor meer informatie, bezoek www.celonis.com .

Over Dimensys
Dimensys helpt klanten bij het realiseren van operational excellence van hun bedrijfsprocessen. Hiervoor maken zij gebruik van jarenlange ervaring op het gebied van Project & Portfolio Management, Manufacturing Operations Management (MES) en Asset Management. Op basis van een analyse van bedrijfsprocessen wordt bepaald hoe IT, op basis van SAP of GE, ingezet kan worden om deze te optimaliseren. Met een team van 130 collega’s ondersteunt Dimensys bedrijven die zich richten op bouw, productie, chemie, infrastructuur en utiliteit, bij het realiseren van hun bedrijfsdoelstellingen. Voor meer informatie, bezoek https://www.dimensys.nl .

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging van AI in de praktijk

    AI is hot, maar de praktijk binnen grote organisaties blijkt weerbarstig. Stop met brandjes blussen; zo schaal en beveilig je met succes.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    AchtergrondCarrière

    Gazonnetje of golfbaan maaien via de cloud

    ai employee ai-werknemer
    ActueelData & AI

    Kort: Overheid start NEN 7510-onderzoek naar labhack, ai neemt banen over en is grootste internetgebruiker (en meer)

    Joost Smit
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Op deze vier paarden zet Google Cloud in

    Jan-Pieter d'Anvers
    AchtergrondSecurity & Awareness

    ‘Als we data veilig willen houden, moeten we ons haasten’

    Anoniem smartbril smart glasses
    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: QR-phishing evolueert, opbrengst gen-ai valt tegen, bril nu security risk (en meer)

    OpinieData & AI

    Het is niet alles goud wat er blinkt: belang van pragmatisme rondom ai

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs